Karttaselaimen foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Virhe latauksessa -12  (Luettu 6056 kertaa)

gustavus

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Virhe latauksessa -12
« : Toukokuu 11, 2010, 21:44:46 »

Olen useamman kerran saanut tuollaisen virheilmoituksen, erityisesti silloin kun olen
vaihtanut mittakaavaa suuremmaksi. Jos vaikka edellisellä kerralla on mittakaava
ollut 1:1000 tulee 1:8000 tuo otsikossa mainittu virheilmoitus. On aika yrittää
siirtyä toiseen paikkaan, jos mittakaava ei pysty muuttamaan (paitsi jos siirtyy
koordinaateilla). Kartat latautuvat online-tilassa.

Toinen kysymys koskee, mikä on vikana kun omaa sijaintia tule ympyrä, jossa näkee oman
suunnan ja suunnan, ei tunnu tulevan lainkaan esille tai välillä toimii - toisinaan
taas ei. Tämä erityisesti on haittana  silloin, kun olen siirtynyt toiseen paikkaan.
Sovellutuksen uudelleen käynnistys ei auta.

Kirjattu

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Virhe latauksessa -12
« Vastaus #1 : Toukokuu 12, 2010, 21:16:16 »

Olen useamman kerran saanut tuollaisen virheilmoituksen, erityisesti silloin kun olen
vaihtanut mittakaavaa suuremmaksi. Jos vaikka edellisellä kerralla on mittakaava
ollut 1:1000 tulee 1:8000 tuo otsikossa mainittu virheilmoitus. On aika yrittää
siirtyä toiseen paikkaan, jos mittakaava ei pysty muuttamaan (paitsi jos siirtyy
koordinaateilla). Kartat latautuvat online-tilassa.

Toinen kysymys koskee, mikä on vikana kun omaa sijaintia tule ympyrä, jossa näkee oman
suunnan ja suunnan, ei tunnu tulevan lainkaan esille tai välillä toimii - toisinaan
taas ei. Tämä erityisesti on haittana  silloin, kun olen siirtynyt toiseen paikkaan.
Sovellutuksen uudelleen käynnistys ei auta.

Hei Gustavus, käytätkö varmasti Karttaselaimen uusinta versiota? En ainakaan äkkiä löytänyt uusimmasta versiostamme täsmälleen tuota virheilmoitusta/koodia. Uusimman Karttaselain- version versionumero on: 1.2.4181. Voit myös tarkistaa mahdollisten päivitysten saatavuuden painamalla Asetukset-valikosta "Tarkista päivitykset" ja seuraamalla ohjeita.

Mikäli sinulla on käytössäsi uusin versio suosittelen välimuistin siivousta tuolta kyseiseltä alueelta jolta saat noita virheilmoituksia. Ilmoitus viittaa siihen että välimuistissasi on korruptoituneita karttalehtiä. Virheellisiä karttalehtiä voi ilmetä esim. verkkovirheiden tai Maanmittauslaitoksen palvelukatkojen seurauksena. Viime päivinä on ollut muutamia Maanmittauslaitosken lyhyitä palvelukatkoja jotka ovat voineet haitata karttalehtien lataamista. Välimuistia voi siivota alueittain "Välimuisti"-valikon "Poista välimuistista..." -toiminnolla. Mikäli haluat varmuuskopioida välimuistisi ennen kuin yrität siivota sitä, suosittelen muistikortilla olevan Karttaselain-nimisen hakemiston kopiointia kokonaisuudessaan vaikkapa tietokoneesi kovalevylle. Tällöin alkuperäinen välimuistisi on tallessa.

Ilmeisesti sinulla on ollut ongelmia myös GPS-sijainnin osoittimen (sininen ympyrä) näkyvyyden kanssa. Sijainnin osoitin on näkyvissä aina jos kyllin tarkka GPS-signaali on saatavilla (ja aina sen jälkeen kun signaali on kertaalleen löytynyt). Mittakaavan vaihdon ei pitäisi vaikuttaa tähän vaan sijainnin osoitin tulee näkyviin heti kun seuraava GPS-sijaintitieto laitteelta saadaan. Tähän ongelmaasi voi auttaa sama korjaus kuin edelliseen eli välimuistin siivoaminen siltä alueelta jolla on korruptoituneita karttalehtiä.

Mikäli ongelmat jatkuvat edelleen voit esittää jatkokysymyksiä täällä foorumilla tai ottaa yhteyttä asiakaspalvelumme sähköpostiosoitteeseen (asiakaspalvelu "at" karttaselain.fi).
Kirjattu