Karttaselaimen foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mistä tiedän millaisia karttoja minulla on?  (Luettu 7556 kertaa)

Olof

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
    • Sähköposti
Mistä tiedän millaisia karttoja minulla on?
« : Elokuu 03, 2010, 12:00:31 »

Hei
Onko mahdollista tarkistaa mitä karttoja olen ladannut puhelimeen? Nyt olen ladannut noin 500 karttalehteä puhelimeen mutta olen ottanut ne pois välimuistista. En muista enää mitä karttoja olen ladannut. Onko mahdollista tarkistaa mitä karttoja minulla on? Onko niin että kartta joka olen kerran ladannut on minun ikuisesti vaikka otan kartta pois välimuistista?

Kysyy Olof Jern
Kirjattu

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Mistä tiedän millaisia karttoja minulla on?
« Vastaus #1 : Elokuu 18, 2010, 17:40:18 »

Hei
Onko mahdollista tarkistaa mitä karttoja olen ladannut puhelimeen? Nyt olen ladannut noin 500 karttalehteä puhelimeen mutta olen ottanut ne pois välimuistista. En muista enää mitä karttoja olen ladannut. Onko mahdollista tarkistaa mitä karttoja minulla on? Onko niin että kartta joka olen kerran ladannut on minun ikuisesti vaikka otan kartta pois välimuistista?

Kysyy Olof Jern

Hei Olof ja pahoittelut viivästyneestä vastauksesta! Ladatut karttalehdet tallentuvat Karttaselaimen välimuistiin jossa ne säilyvät kunnes ne poistetaan (käsin Karttaselaimesta, tyhjentämällä koko muistikortti tai poistamalla muistikortilla oleva Karttaselain-hakemisto). Mikäli ladatut karttalehdet poistetaan välimuistista ne siis menetetään. Välimuistin toiminnasta on tarkempaa tietoa Karttaselaimen käyttöohjeessa.

Välimuistin voi tarvittaessa varmuuskopioida ja palauttaa ottamalla taleteen muistikortilla oleva Karttaselain-niminen hakemisto ja siirtämällä se esim. oman tietokoneen kovalevylle. Hakemiston voi myöhemmin palauttaa muistikortille jolloin myös välimuistiin aikaisemmin ladatut karttalehdet palautuvat. Tällä tavoin välimuistin voi siirtää esim. vanhalta muistikortilta uudelle. Huomaa kuitenkin että välimuisti ei välttämättä toimi jos se siirretään kokonaan uuteen (erilaiseen) puhelimeen.

Pahoitteluni jos sinulla on ollut väärinkäsitystä välimuistin toiminnasta. Mikäli asiasta herää lisää kysyttävää voit kirjoitella tähän foorumikeskusteluun tai lähettää meille sähköpostia esimerkiksi Karttaselaimen sivulla olevan yhteydenottolomakkeen kautta.
Kirjattu