Karttaselaimen foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nokia 5800 Karttaselain ei asennu  (Luettu 8096 kertaa)

mirko

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
    • Sähköposti
Nokia 5800 Karttaselain ei asennu
« : Maaliskuu 31, 2010, 00:22:32 »

Ongelmia kysesen puhelimen kanssa on ollut paljon >:(. karttaselainta asennettaessa puhelin ilmoittaa tiadosto viottunut. olen päivittänyt ohjelmistot juuri ja tarkistanut kellon/päiv asetukset myös.Mitään aikaisenpia karttaselaimia/ohjelmia ei ole asennettu ainakaan mun tietääkseni!

Apua kaivataan? ;)

Kirjattu

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Nokia 5800 Karttaselain ei asennu
« Vastaus #1 : Maaliskuu 31, 2010, 09:07:21 »

Ongelmia kysesen puhelimen kanssa on ollut paljon >:(. karttaselainta asennettaessa puhelin ilmoittaa tiadosto viottunut. olen päivittänyt ohjelmistot juuri ja tarkistanut kellon/päiv asetukset myös.Mitään aikaisenpia karttaselaimia/ohjelmia ei ole asennettu ainakaan mun tietääkseni!

Apua kaivataan? ;)

Hei Mirko,

Laitan tähän niitä vastauksia joita käytiin läpi aikaisemmissa keskusteluissa mutta myös uusia ohjeita (ainakin kohta 6) joista voi olla sinulle apua. Olen varmistanut vielä äskettäin että uusin asennuspaketti toimii omissa testilaitteissamme ja Nokian RDA:n 5800:ssa. Laitteissa on kuitenkin joskus pieniä eroja (esim. johtuen asennetuista ohjelmista). Alle on koottu yleisimpiä ohjeita ja tarkistuksia jotka kannattaa tehdä jos asennuksessa on ongelmia.

1. Tarkista että puhelimen muistissa on tilaa vähintään 5 megatavua (tämä siis siitä huolimatta että asentaisit muistikortille)
2. Lataa Karttaselaimen asennuspaketti kännykkään Karttaselaimen nettisivujen lähettämän tekstiviestin kautta tai osoitteesta m.karttaselain.fi
3. Mikäli asennus herjaa varmennevirheestä, tarkista että puhelimen kello ja päiväys ovat oikein sekä käynnistä puhelin uudelleen ennen uutta asennusyritystä. Poista myös vanhat Karttaselain-versiot jos sellaisia on asennettuna.
4. Tarkista että puhelimessasi on viimeisin valmistajan ohjelmistoversio (firmware).
5. Mikäli asennus suoraan puhelimesta ei edelleenkään onnistu, kokeile asennusta PC Suiten kautta tietokoneelta. Karttaselaimen puhelimeen ladatun asennuspaketin voi siirtää tietokoneelle tai ladata Karttaselaimen 1.2 -version seuraavasta linkistä: http://www.karttaselain.fi/package/?version=1.2.4057
6. Mikäli asennus ei onnistu edes PC Suiten kautta, kannattaa kokeilla asentaa Karttaselaimen versio 1.1 jonka asennuspaketti on pienempi. Vanhemman version voi ladata seuraavasta linkistä (kannattaa asentaa PC Suitella): http://www.karttaselain.fi/package?version=1.1.3432

Mikäli vanhan version asennus onnistuu, ilmoita minulle sähköpostilla niin annan sinulle ohjeet miten voit päivittää Karttaselaimen "manuaalisesti" uudempaan versioon. Toivottavasti pääset näillä ohjeilla eteenpäin!
Kirjattu

mirko

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Nokia 5800 Karttaselain ei asennu
« Vastaus #2 : Maaliskuu 31, 2010, 18:34:14 »

asennus ei onnistu edellä mainittujen ohjeiden mukaan tehtynä edelleenkään..ois varmaan fiksuinta viiä puhelin huoltoon?
Kirjattu

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Nokia 5800 Karttaselain ei asennu
« Vastaus #3 : Maaliskuu 31, 2010, 21:57:03 »

asennus ei onnistu edellä mainittujen ohjeiden mukaan tehtynä edelleenkään..ois varmaan fiksuinta viiä puhelin huoltoon?

Varmistan vielä että yrititkö myös jälkimmäisen paketin (version 1.1) asennusta ja sekin siis epäonnistui? Jos näin on, keinot alkavat olla aika vähissä. Uskoisin että kyse on laiteviasta tai virheestä puhelimen tehdasasetuksissa. Esimerkiksi vioittunut root-sertifikaatti (puhelimen sisäinen varmenne jolla varmistetaan asennuspaketin aitous) voisi aiheuttaa havaitsemiasi ongelmia. Puhelimesi takuu on edelleen voimassa (5800 XM on ollut myynnissä vasta alle kaksi vuotta) ja tämäntyyppisen ongelman pitäisi ilman muuta kuulua takuun piiriin.
Kirjattu