Karttaselaimen foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kun 3000 latausta on tehty mitä sitten tapahtuu  (Luettu 12908 kertaa)

lahna

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Kun 3000 latausta on tehty mitä sitten tapahtuu
« : Lokakuu 05, 2009, 08:11:43 »

Jos ostan vuoden lisenssin ja jos 3000 latausta menee umpeen, mitä sitten tapahtuu?
Lopettaako ohjelma toiminnan ennen kuin olen taas maksanut uuden lisenssin?
Kirjattu

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Kun 3000 latausta on tehty mitä sitten tapahtuu
« Vastaus #1 : Lokakuu 05, 2009, 09:41:52 »

Jos ostan vuoden lisenssin ja jos 3000 latausta menee umpeen, mitä sitten tapahtuu?
Lopettaako ohjelma toiminnan ennen kuin olen taas maksanut uuden lisenssin?

Kun ostettu tai ilmaiseksi saatu latausoikeus on käytetty, Karttaselain kehottaa ostamaan uuden käyttöjakson tai vaihtamaan ilmaiseen Googlen maastokarttaan. Mikään muu ei siis lakkaa toimimasta kuin Maanmittauslaitoksen pohjakartta. Kaikki olemassa olevat lisäaineistot ja tulevat päivitykset sekä uudet aineistot toimivat edelleenkin vaikka latausoikeudet olisi käytetty loppuun.

Karttaselain ei siis lopeta toimintaansa tai "lukkiudu" sen vuoksi että latausoikeus on käytetty loppuun. Lisäksi uutta uutta latausoikeutta ja käyttöaikaa voi ostaa vaikkapa suoraan Karttaselaimen valikosta tai verkkosivuiltamme. Toivottavasti tämä selvensi asiaa. Pyrimme jatkossa kehittämään nettisivuja ja käyttöohjetta antamanne palautteen perustella!
Kirjattu

prasa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Kun 3000 latausta on tehty mitä sitten tapahtuu
« Vastaus #2 : Lokakuu 05, 2009, 10:06:04 »

Entä mitä tapahtuu, kun lisenssin aika tulee täyteen? Jäävätkö ladatut karttalehdet välimuistiin ja voiko niitä käyttää? Eli jos ostan vuoden lisenssin ja seuraavana vuonna liikun samoilla alueilla, niin pärjäänkö toisena vuonna ilman lisenssiä?

Näin olisi ainakin loogista, koska olen jo kerran maksanut noiden karttojen lataamisesta ja jos karttojen lataaminen on se, josta maanmittauslaitos laskuttaa.
Kirjattu

Risto - Karttaselain

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Kun 3000 latausta on tehty mitä sitten tapahtuu
« Vastaus #3 : Lokakuu 05, 2009, 12:46:38 »

Hyvä kysymys! Kun lisenssisi erääntyy, jäävät välimuistiin tallennetut karttalehdet
talteen juuri siten kuin arvelit. Sinun on mahdollista käyttää
välimuistissa olevia karttalehtiä lisenssin erääntymisen jälkeenkin,
kun käytät Karttaselainta Offline-tilassa.
Kirjattu

artzi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Kun 3000 latausta on tehty mitä sitten tapahtuu
« Vastaus #4 : Tammikuu 07, 2010, 16:22:14 »

Minulla kävi niin päin että 2 kk AIKA meni umpeen, mutta karttalatauksia olisi ollut jäljellä (paljon..). Ohjelma ei näytä antavan ladata niitä enää, vaan ehdoittaa uuden lisenssin ostoa? Onko tuo tosiaan niiin tehty? Korjausta?
Kirjattu

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Kun 3000 latausta on tehty mitä sitten tapahtuu
« Vastaus #5 : Tammikuu 07, 2010, 18:33:13 »

Minulla kävi niin päin että 2 kk AIKA meni umpeen, mutta karttalatauksia olisi ollut jäljellä (paljon..). Ohjelma ei näytä antavan ladata niitä enää, vaan ehdoittaa uuden lisenssin ostoa? Onko tuo tosiaan niiin tehty? Korjausta?

Hei Artzi,

Karttaselaimen lisenssi on tosiaan tarkoitettu toimivan noin kuten sinulla eli lisenssi on voimassa annetun ajan jona aikana sallitaan tietty määrä karttalehtilatauksia. Kun lisenssin käyttöaika päättyy, myös jäljellä olevat karttalehtilataukset erääntyvät. Tätä ei ole tosiaan tarpeeksi korostettu Karttaselaimen käyttöehdoissa ja nettisivulla, korjaamme asian mahdollisimman pian. Kiitos siis palautteestasi!

Laitoin sinulle myös yksityisviestillä lisätietoja asiasta.

Kirjattu

kaiha77

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Kun 3000 latausta on tehty mitä sitten tapahtuu
« Vastaus #6 : Tammikuu 11, 2010, 13:46:13 »

kannattaa varmaan mainita jossain myös se, että vain osa karttalatauksista menee välimuistiin. Vai olenko väärässä? Mulle on edelleen vähän epäselvää että mikä menee ja mikä ei? Ainakaa 1:15000 ei mene, jota itse käyttäisin eniten.
Kirjattu

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Kun 3000 latausta on tehty mitä sitten tapahtuu
« Vastaus #7 : Tammikuu 11, 2010, 22:14:20 »

kannattaa varmaan mainita jossain myös se, että vain osa karttalatauksista menee välimuistiin. Vai olenko väärässä? Mulle on edelleen vähän epäselvää että mikä menee ja mikä ei? Ainakaa 1:15000 ei mene, jota itse käyttäisin eniten.

Tarkoittanet mittakaavaa joka on Karttaselaimessa nimellä 1:16000? Sekin toki menee välimuistiin (kaikki ladatut karttalehdet tallennetaan) mutta välimuistin esitäyttö (karttalehtien automaattinen lataus välimuistiin tietyltä alueelta) ei vielä tue tuota 1:16000 mittakaavaa. Pian julkaistavassa versiossa 1.2 on tuki myös 1:16000 mittakaavan esitäytölle välimuistiin.
Kirjattu

kaiha77

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Kun 3000 latausta on tehty mitä sitten tapahtuu
« Vastaus #8 : Tammikuu 12, 2010, 08:39:37 »

Juu sori, löytyi multakin niitä tarkempia karttoja välimuistista. Niiden käyttö vaan mietityttää offline-tilassa. kokeilin eilen offline-tilaa ja sen käyttö ei vaikuttanut kovin kätevältä. GPS-signaali jotenkin katkesi ja keskitykset yms. toiminnot eivät pelanneet. Oletin että ohjelma pelaa offline-tilassa normaalisti välimuistin kartoilla ja ainoastaan karttojen lataus verkon yli loppuu. Näin ei kuitenkaan ollut.
Kirjattu

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Kun 3000 latausta on tehty mitä sitten tapahtuu
« Vastaus #9 : Tammikuu 17, 2010, 19:54:47 »

Juu sori, löytyi multakin niitä tarkempia karttoja välimuistista. Niiden käyttö vaan mietityttää offline-tilassa. kokeilin eilen offline-tilaa ja sen käyttö ei vaikuttanut kovin kätevältä. GPS-signaali jotenkin katkesi ja keskitykset yms. toiminnot eivät pelanneet. Oletin että ohjelma pelaa offline-tilassa normaalisti välimuistin kartoilla ja ainoastaan karttojen lataus verkon yli loppuu. Näin ei kuitenkaan ollut.

Karttaselaimen tulisi kyllä tomia offline-tilassa täysin vastaavasti kuin online-tilassakin, ainoastaan karttojen lataus katkeaa. Offline-tilaa ja monia muitakin toimintoja on parannettu tulevassa 1.2-versiossa. Voidaan jatkaa asian selvittelyä jos ongelmasti eivät korjaudu tulevassa päivityksessä.
Kirjattu