Karttaselaimen foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: xcover 271: paikannus keskeytyy  (Luettu 26333 kertaa)

harri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
    • Sähköposti
xcover 271: paikannus keskeytyy
« : Heinäkuu 28, 2015, 05:39:39 »

Minulla on kaksi xcover 271-laitetta, joita olen pitänyt koiran liivissä. Nyttemmin on molemmille käynyt niin että tunnin parin
kuluttua paikannus keskeytyy. Sovellus näyttää menevän pois päältä omia aikojaan. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Laitteet ovat toki vanhoja ja kokeneet kovia.
Jos uusia alkaa hankkia, onko hankittava älypuhelin koiralle vaikka pöhköltä tuntuukin. Onko niistä kokemuksia?
Luotettavuus ja akun kesto ovat minulle tärkeitä, kaipa muillekin.
t. harri
Kirjattu

Jartsa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: xcover 271: paikannus keskeytyy
« Vastaus #1 : Heinäkuu 28, 2015, 23:45:06 »

Oletko soittanut koiran puhelimeen ? Itse soitin kuullakseni haukkuuko koira ja paikannus loppui siihen. Testailin tätä useamman kerran ja aina sama juttu. Paikannus on toiminut ilman soittamista vuorenvarmasti.
Kirjattu

harri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: xcover 271: paikannus keskeytyy
« Vastaus #2 : Heinäkuu 29, 2015, 12:30:09 »

Olen joskus kokeillut soittaa, kyllä xcover selvisi ilman katkoa. Mutta en nyt ole soitellut, kyse on jostain muusta.
Katvealueilla koira kyllä korvessa käy, vaikuttaisiko tuo.
harri
Kirjattu

harri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: xcover 271: paikannus keskeytyy
« Vastaus #3 : Elokuu 16, 2015, 12:36:18 »

Jatkan itse keskustelua. Minulla on entistä vahvempi epäilys, että katvealueet aiheuttavat sovelluksen kaatumisen.
Onko muilla kokemusta katvealueista, nimenomaan käytettäessä puhelinta paikantimena?
harri
Kirjattu

pystykorva

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: xcover 271: paikannus keskeytyy
« Vastaus #4 : Elokuu 17, 2015, 08:46:00 »

Edellisenä vuonna oli samaa ongelmaa. Viime vuonna toimi tosi hyvin .Muutin verkkotilaksi gsm900/1800 .Asetukset-verkko-verkonvalinta:manuaalinen - verkkotila :900/1800.( puhelin ei silloin yritä ensin 3g yhteyttä ja sitten jotain muuta ja mene jumiin . )
Kirjattu

koskjou

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: xcover 271: paikannus keskeytyy
« Vastaus #5 : Elokuu 18, 2015, 21:35:25 »

Omassa puhelimessa automaattinen näppäinlukko tuntuu keskeyttävän paikkatiedon päivittämisen kokonaan. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Kirjattu

Jussi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: xcover 271: paikannus keskeytyy
« Vastaus #6 : Elokuu 19, 2015, 13:25:45 »

Hei!
Minulla syksyllä 2014 hankittu xcover271 ja paikannus keskeytyi melko usein. Manuaalinen gsm900/1800 -verkkotila lopetti kaikki ongelmat. Puhelimessa on viimeisin ohjelmistoversio ja piilotan paikantimen ohjeen mukaan. Annan puhelimen mennä automaattisesti näppäinlukkoon (ruutu pimeäksi) ja sen jälkeen pelaa, vaikka kenttä olisi välillä hukassa jopa 10min ajan.
Kirjattu

harri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: xcover 271: paikannus keskeytyy
« Vastaus #7 : Elokuu 24, 2015, 08:58:11 »

Miten lienee, edes noilla neuvotuilla asetuksilla en saa xcover-laitetta toimimaan luotettavasti. Liikun kyllä hankalissa
paikoissa, kenttä voi olla huono pitkäänkin.
Vähän harmittaa, kun ei voi käyttää näitä edullisia laitteita.
Sain hankittua käytetyn sony xperia go-puhelimen ja sillä on jonkunmoinen toipumiskyky: koira oli toista tuntia poissa
kartalta mutta ilmestyi sitten. Mutta ei sekään heikossa kentässä näytä toimivan. Lisäksi se on uutena kallis - kannattaa
hankkia pikemminkin tr-151 jolla ei tunnu olevan mitään tällaisia ongelmia.
Liekö kenellään kokemuksia puhelimista heikoissa kentissä?
Kirjattu

koskjou

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: xcover 271: paikannus keskeytyy
« Vastaus #8 : Syyskuu 03, 2015, 19:12:48 »

Nyt näyttäisi ainakin näppäinlukon mysteeri selvinneen omalla kohdalla. Paikannus ei toimi jos antaa puhelimen mennä suoraan paikantimen ruudussa näppäinlukkoon. Kun puhelimen avaa lukituksesta niin välittömästi tapahtuu paikannus. Kuitenkin jos painaa piilota nappulaa ja menee aloitusnäyttöön ja tämän jälkeen antaa puhelimen mennä näppäinlukkoon niin homma toimii.
Kirjattu

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: xcover 271: paikannus keskeytyy
« Vastaus #9 : Syyskuu 06, 2015, 09:46:54 »

Hyvä että näppäinlukko-ongelmaan löytyi joku ratkaisu! Peritaatteessa paikanninsovelluksen tyyppisten Java-sovellusten tausta-ajon pitäisi toimia juuri päin vastoin eli sovellus tulisi pitää aktiivisena jotta paikannus toimii myös lukitustilassa. Laitekohtaisia eroja Java-sovellusten tausta-ajossa kuitenkin on.
Kirjattu

narji

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: xcover 271: paikannus keskeytyy
« Vastaus #10 : Syyskuu 17, 2015, 18:58:25 »

Kirottua, mulla on xcover 271:ssä Tele Finlandin liittymä. Tänään ei paikannin enää päivittänyt sijaintiaan. Käynnistin puhelinta uudelleen ja käynnistin paikantimen, mutta ei apua. Paikannin sanoo, että "virhe lähetyksessä", mikä viitannee datayhteysvirheeseen.

Tele Finland kertoo, että WAP-palvelun käyttö päättyy 15.9.2015 (jolloin paikannin edellisen kerran toimi). En mielestäni ole mitään vanhaa yhteysosoitetta käyttänyt, mutta tilasin puhelimeen uudet asetukset ja poistin vanhat ja buuttailin puhelinta useampaan otteeseen. Ja vielä poistin paikantimen ja asensin sen uudelleen, mutta mikään ei auta. Pystyin siis lataamaan asennuspaketin netistä eli internet-yhteys toimii, mutta jostain syystä paikannin ei kykene enää lähettämään tietoa palvelimelle.

Onko kenelläkään muulla ollut vastaavia ongelmia?
Kirjattu

hokke

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: xcover 271: paikannus keskeytyy
« Vastaus #11 : Syyskuu 18, 2015, 10:59:34 »

sama homma minulla ja kaverilla.Molemmilla xcover 271 ja tele finland. Pitäisi kiireesti saada apuja
Kirjattu

hokke

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: xcover 271: paikannus keskeytyy
« Vastaus #12 : Syyskuu 18, 2015, 11:24:38 »

tämä näkyi auttavan ko.ongelmaan.
Yhteysasetukset Samsung Xcover 271 -laitteessa
Samsung Xcover 271 -laitteessa kannattaa varmistaa, että J2ME-sovelluksille on määritetty oikea yhteyspiste. Tämä onnistuu seuraavasti:

Valikko -> Sovell. -> Pelit ja muuta -> Valinnat -> Lisäasetukset -> Yhteydet -> Valitse oikea yhteyspiste
Kirjattu

narji

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: xcover 271: paikannus keskeytyy
« Vastaus #13 : Syyskuu 18, 2015, 14:19:10 »

No niin. Tuo auttoi ongelmaan. Kiitos.
Kirjattu

Palanen

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: xcover 271: paikannus keskeytyy
« Vastaus #14 : Lokakuu 24, 2015, 10:24:33 »

Kaksi talvea xcoveria ja karttaselainta käyttäneenä suuri kiitos. Nyt noiden asetusten jälkeen toimii. Ei toki voi mitään jos on huono kenttä, mutta palautuu aina sen jälkeen. Aiemmin tuli harmaita hiuksia lähes joka reissussa.
Kirjattu