Kiitos edelleen palautteesta, se on tervettullutta. Samoin kritiikki silloin kun se on oikeutettua ja perusteltua.
Sivujen toiminnallisuus ei todellakaan ole peruste Flashin käytölle. Syy siihen miksi sivut on luoto Flashillä on yksikertainen: resursointi. Olen käytännössä tehnyt tähän saakka kaiken Karttaselaimeen liittyvän itse. Tästä syystä työkalut joilla webbisivut, itse tuote, sisältö ja muu materiaali on laadittu on valittu sen mukaan mitkä ovat minulle tuttuja ja mitkä minulla on käytettävissä. Jos olisin joutunut opettelemaan kaiken alusta, Karttaselainta ei olisi olemassa vielä edes paperilla. Sivuilla käytetään myös jqueryä joka on minulle myös tuttu.
Periaatteessa nykysen kaltaiset sivut voisi tehdä vaikka kokonaan jqueryllä jolloin Flashiä ei tarvittaisi ollenkaan. Olen myös pohtinut sivujen tekemistä kokonaan uusiksi jollain valmiilla julkaisujärjestelmällä (kuten Joomla!). Valitettavasti yhden ihmisen aika ei vain riitä kaikkeen.
Domain-nimestä sen verran että .mobi -nimi on vapaasti käytettävissä mihin tahansa www-sisältöön. Sen alkuperäinen idea käsittääkseni oli käyttää sitä mobiilisivujen domain-nimenä mutta sellaista "vaatimusta" ei ole enää olemassa, ei ainakaan minun käyttämäni domain-rekisteröijän ehdoissa. Karttaselaimen domainissa ".mobi" viittaa siihen että itse tuote on mobiilituote ja yhteisö on nimeltään "Karttaselain.mobi". Joka tapauksessa karttaselaimen domainin pitäisi ohjata kännykkäselaimen käyttäjä alla näkyvän kaltaiselle mobiilisivulle joka tomii kyllä missä tahansa mobiiliselaimessa:
Kiitos vielä kerran rakentavasta palautteesta ja kritiikistä, toivottavasti Karttaselaimesta on sinulle hyötyä ja päädyt tekemään myös pienen lahjoituksen tälle hankkeelle!
Pitää pohtia tuota kotisivuasiaa kun on aikaa.