Karttaselaimen foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lahjoituslaskuri Karttaselaimen pääsivulle  (Luettu 14301 kertaa)

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Lahjoituslaskuri Karttaselaimen pääsivulle
« : Marraskuu 17, 2008, 12:23:56 »

Karttaselain otti viime viikolla merkittävän askeleen eteenpäin kun hankkeelle saatiin ensimmäiset lahjoittajat, suurkiitos heille ennakkoluulottomuudesta ja halusta osallistua mielenkiintoiseen hankkeeseen!

Lahjoitusten innoittamana päivitin Karttaselaimen pääsivua niin että lahjoittajien määrä ja lahjoitusten kokonaissumma näkyy sivun oikeassa yläreunassa. Jos teillä on kehitysideoita lahjoituslaskurin tai lahjoitussysteemin suhteen niin kuulisin niitäkin mielelläni.

Lisään jossakin välissä foorumille threadin tai alueen jossa lahjoitusvarojen käytöstä voi keskustella yksityiskohtaisemmin. Ensimmäiset 100 euroa on kuitenkin tarkoitus käyttää allekirjoitussertifikaatin hankkimiseen jotta käsin tehtäviin allekirjoituksiin ja asennuspakettien toimituksiin kuluvan ajan voisi jatkossa käyttää tehokkaammin.
Kirjattu

Hurraa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Lahjoituslaskuri Karttaselaimen pääsivulle
« Vastaus #1 : Marraskuu 23, 2008, 09:35:48 »

Hienolta vaikuttaa tämä karttaselain, mutta eikös kannattaisi laittaa kehittyneille käyttäjille mahdollisuus allekirjoittaa asennuspaketit itse?https://www.symbiansigned.com/app/page/public/openSignedOnline.do
Myös ehdottaisin, että etusivu kannattaisi tehdä jollain muulla kuin flashillä. Sairaan hidas tällä hetkellä, eikä pysty useimmilla mobiililaitteilla käyttämään.
Kirjattu

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Lahjoituslaskuri Karttaselaimen pääsivulle
« Vastaus #2 : Marraskuu 26, 2008, 18:41:38 »

Hei, kiitos kehitysideoista! Tällä hetkellä allekirjoitusta on mahdoton antaa muiden tehtäväksi. Tämä johtuu siitä että Karttaselain käyttää KuneriLite-kirjastoa osana sovellusta ja kirjasto on sen kehittäjän (KuneriLite.net) allekirjoittama. KuneriLite on allekirjoitettu tietylle Karttaselaimen sisäiselle sähköpostiosoitteelle. Koska OpenSigned-palvelulla allekirjoitettava asennuspaketti ja kaikki sen komponentit (siis KuneriLite-kirjasto) täytyy olla allekirjoitettu samalle sähköpostiosoitteelle niin ainoa vaihtoehto on että allekirjoitukset hoidetaan keskitetysti.

Oma ehdotukseni olisi että kerätään ensialkuun lahjoituksilla kasaan se vaadittu 100 euroa jotta voidaan ostaa allekirjoitussertifikaatti. Tämän jälkeen allekirjoitus voidaan automatisoidan ja minulta vaadittava käsityön määrä vähenisi radikaalisti ja voisin käyttää omaa aikaani Karttaselaimen kannalta hyödyllisemmin.

Olen allekirjoittanut Karttaselaimen asennuspaketin tähän mennessä jo n. tuhannelle lataajalle. Palautetta Karttaselaimen ongelmista on tullut suhteellisen vähän, miltei yhtä paljon on kertynyt raportteja siitä että sovellus toimii. Jos jokainen jolla sovellus toimii lahjoittaisi vaikkapa yhden euron, sertifikaattiin tarvittava summa olisi jo koossa. Onneksi muutamat ovat jo päätyneet tekemään pienen lahjoituksen, kiitos heille siitä! Toivottavasti se rohkaisee myös muita tekemään samoin!

Verkkosivut on tarkoitus päivittää jossakin vaiheessa kokonaan jquery-pohjaisiksi. jquery on JavaScript-pohjainen teknologia joka toimii myös useimmissa kännykkäselaimissa. Karttaselaimella on tosin erillinen mobiilisivu joka avautuu jos karttaselimen osoitteeseen (www.karttaselain.mobi) menee kännykällä.
Kirjattu

ss

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Lahjoituslaskuri Karttaselaimen pääsivulle
« Vastaus #3 : Marraskuu 27, 2008, 11:33:41 »

Hei, kiitos kehitysideoista! Tällä hetkellä allekirjoitusta on mahdoton antaa muiden tehtäväksi. Tämä johtuu siitä että Karttaselain käyttää KuneriLite-kirjastoa osana sovellusta ja kirjasto on sen kehittäjän (KuneriLite.net) allekirjoittama.
Voisi kai senkin jakaa allekirjottamattomana, tai toisella UIDllä, jos se on ongelma. (jos kirjaston oikeuksien omistaja sen sallii)

Verkkosivut on tarkoitus päivittää jossakin vaiheessa kokonaan jquery-pohjaisiksi. jquery on JavaScript-pohjainen teknologia joka toimii myös useimmissa kännykkäselaimissa. Karttaselaimella on tosin erillinen mobiilisivu joka avautuu jos karttaselimen osoitteeseen (www.karttaselain.mobi) menee kännykällä.
.mobi domainit on tarkoitettu nimenomaan mobiili käyttöön (taisi olla jopa ehtona myöntämiselle), jotta käyttäjä tietäisi heti osoitteesta että tuo osoite toimii matkapuhelimella. Nykyisellään sivu on todella kaukana siitä, ei edes pöytäkoneella toimi jos asetukset vähän tiukempana.

Sivuilla ei kai ole sellaisia toiminnallisuuksia jotka vaatisivat flash, javascritpiä tai muutakaan luettavuuttaa estävää. vaaan tarkoitus on ilmeisesti käyttää niitä vain ulkoasun luomiseen ?


Ei tarkoitus kritisoida, vaan kannustaa, sanojen valinta on vain niin vaikeaa, intoa ja jaksamista toivottaen, ja täytyy muistaa painaa Donate nappia, jotta saat allekirjoitukset hoidettua.
Kirjattu

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Lahjoituslaskuri Karttaselaimen pääsivulle
« Vastaus #4 : Marraskuu 27, 2008, 14:45:55 »

Kiitos edelleen palautteesta, se on tervettullutta. Samoin kritiikki silloin kun se on oikeutettua ja perusteltua. :)

Sivujen toiminnallisuus ei todellakaan ole peruste Flashin käytölle. Syy siihen miksi sivut on luoto Flashillä on yksikertainen: resursointi. Olen käytännössä tehnyt tähän saakka kaiken Karttaselaimeen liittyvän itse. Tästä syystä työkalut joilla webbisivut, itse tuote, sisältö ja muu materiaali on laadittu on valittu sen mukaan mitkä ovat minulle tuttuja ja mitkä minulla on käytettävissä. Jos olisin joutunut opettelemaan kaiken alusta, Karttaselainta ei olisi olemassa vielä edes paperilla. Sivuilla käytetään myös jqueryä joka on minulle myös tuttu.

Periaatteessa nykysen kaltaiset sivut voisi tehdä vaikka kokonaan jqueryllä jolloin Flashiä ei tarvittaisi ollenkaan. Olen myös pohtinut sivujen tekemistä kokonaan uusiksi jollain valmiilla julkaisujärjestelmällä (kuten Joomla!). Valitettavasti yhden ihmisen aika ei vain riitä kaikkeen.

Domain-nimestä sen verran että .mobi -nimi on vapaasti käytettävissä mihin tahansa  www-sisältöön. Sen alkuperäinen idea käsittääkseni oli käyttää sitä mobiilisivujen domain-nimenä mutta sellaista "vaatimusta" ei ole enää olemassa, ei ainakaan minun käyttämäni domain-rekisteröijän ehdoissa. Karttaselaimen domainissa ".mobi" viittaa siihen että itse tuote on mobiilituote ja yhteisö on nimeltään "Karttaselain.mobi". Joka tapauksessa karttaselaimen domainin pitäisi ohjata kännykkäselaimen käyttäjä alla näkyvän kaltaiselle mobiilisivulle joka tomii kyllä missä tahansa mobiiliselaimessa:


Kiitos vielä kerran rakentavasta palautteesta ja kritiikistä, toivottavasti Karttaselaimesta on sinulle hyötyä ja päädyt tekemään myös pienen lahjoituksen tälle hankkeelle!

Pitää pohtia tuota kotisivuasiaa kun on aikaa.

Kirjattu

ozzy.83

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Lahjoituslaskuri Karttaselaimen pääsivulle
« Vastaus #5 : Marraskuu 28, 2008, 14:40:06 »

onkohan minun lahjoitus tullut perille, kun ei näy etusivulla nousseen tuo lahjoitus summa
Kirjattu

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Lahjoituslaskuri Karttaselaimen pääsivulle
« Vastaus #6 : Maaliskuu 20, 2009, 17:16:10 »

Lahjoituslaskuri päivittyy pienellä viiveellä koska joudun toistaiseksi päivittämään sitä osittain käsityönä (tilisiirroille ei ole olemassa automatiikkaa). Pyrin kuitenkin päivittämään laskuria tarpeen vaatiessa parin päivän välein.
Kirjattu