Karttaselaimen foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: OpenStreetMap  (Luettu 9224 kertaa)

Nupikka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
OpenStreetMap
« : Tammikuu 16, 2010, 15:17:05 »

Ensimmäinen 5min sovellusta pyöritelty. Mukavalta näyttää !!

Tuota jatkuvaa nopeusnäyttöä olen kaipaillut monissa sovelluksissa (GoogleMaps, NokiaMaps....).

Valikkojen käyttö hieman tahmaa ja muista symbian sovelluksista tuttuja toimintoja sormet hieman hakevat.. Onko muuten toiminnoille pikanäppäimiä ? Puhelimena E72.

Oletteko tutkineet OpenStreetMap.org materiaalin käyttöönottamista ? Mielestäni varsin pätevää karttapohjaa, mitä olen GeogachingLive sovelluksessa käyttänyt. Tietenkin jotain asiakkaita harmittaisi maksaa lisenssiä ilmaiseseta materiaalista, mutta mielestäni koodarillekin kuuluu korvaus ;)

Kirjattu

Risto - Karttaselain

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: OpenStreetMap
« Vastaus #1 : Tammikuu 19, 2010, 11:36:38 »

Toiminnoille ei toistaiseksi ole muita pikanäppäimiä, kuin Zoom in ja Zoom out (näppäimet 1 ja 3).

Itsekin olen jonkin verran käyttänyt OpenStreetMap.org:n kätköilykäytössä GeoCachingLiven kanssa. Ongelmana OpenStreetMap.org:n aineiston kanssa taitaa olla kattavuus ja se ettei siinä olen kunnon maastokarttoja mukana. Omat havaintoni on Keski-Suomesta ja pääosin viime kesältä. Tilanne on varmasti sen jälkeen parantunut ja paranee toki koko ajan kun aineisto päivittyy, mutta varsinkin maastokarttojen osalta täytyy varmasti paljon tapahtua ennen kuin ollaan maanmittauslaitoksen karttojen tasolla.  :)

Ja huomasit varmaan, että Karttaselaimessakin on Googlen maastokartat ihan ilmaiseksi käytettävissä! :)

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2010, 15:31:53 kirjoittanut risto »
Kirjattu

Nupikka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: OpenStreetMap
« Vastaus #2 : Tammikuu 21, 2010, 12:21:16 »

Ei oikein pyöri sovellus, kun lähdin liikenteeseen koti sohvalta. Puolen tunnin koeajon aikana jäätyili noin 5 kertaa. Jäätyilyt liittyivät kartan lataamiseen ja reitin tallennukseen. En onnistunut tallentamaan yli 500m reittiä. Täytyy tutkia puhelimen muistin tilanetta, saattoi olla muitan sohtia pyörimässä samaan aikaan. Laitteena Noukia E72.
Saako tallennetun reitin exportattuna jonain yleisenä formaattina ?

Tässä Tuusulan maisemissa OSM on on aika mukavasti ajantasalla. Gooleakin kokeilin, mutta enemmän oli detaljeja OSMissa.

Maastokartat on toki aivan lyömättömät, ja olen niitä Ozin kanssa pyöritellyt. Karttaselain, kun latasi uuden karttalehden, päivitti kartalle myös meidän viime vuonna rakentaman talon. Omissa vanhemmissa kartoissa sitä ei vielä ollutkaan... Nyt löytää kotiinkin  ;D Maastokartan ainoa onglema on zoomailu - kännykän pienellä näytöllä on vain yksi terävä kartan koko.

Mutta, keep on going !! Hieno sovellus, hieno idea ja hienoa että karttamateriaalia tarjotaan tälläiseen yksityihnekilö käyttöön sopivaan hintaan !! Tilaan lisenssin heti, kun saan sovelluksen vakaammaksi omassa puhelimessani. Täytyy ensiksi siivoilla lisää muistia.
Kirjattu