Karttaselaimen foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Karttaselain pelasti hankalasta tilanteesta  (Luettu 9228 kertaa)

hjarvent

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Karttaselain pelasti hankalasta tilanteesta
« : Lokakuu 04, 2010, 22:11:41 »

Olin viime lauantai-iltapäivänä veneilemässä Espoon edustalla, kun sankka sumu levisi merelle. Veneessäni on gps-navigaattori ja siinä venenavigointiohjelma, joten en huolestunut tilanteesta, ja pääsinkin sumussa haluamaani paikkaan kalastamaan. Sitten kuitenkin navigaattorin akku loppui, kun se ei jostaan syystä saanut virtaa veneestä. Onneksi mukana oli matkapuhelin ja siinä Karttaselain, jolla onnistuin seuraamaan kartalla olevia veneväyliä, ja hämärän laskeutumisesta huolimatta pääsin onnellisesti kotisatamaan. Sumu oli todella tiheää, ja siinä tilanteessa ei olisi pärjännyt ollenkaan ilman gps-navigointia. Karttaselaimelle suurkiitos!
Kirjattu

Jukka - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 683
  • Toimitusjohtaja ja yksi sovelluksen kehittäjistä
    • Profiili
    • Karttaselain
Vs: Karttaselain pelasti hankalasta tilanteesta
« Vastaus #1 : Lokakuu 05, 2010, 11:18:24 »

Kiitos todella kiinnostavasta tosielämän tarinasta, tällaisissa tilanteissa GPS (oikeanlaisella karttapohjalla) todellakin on korvaamaton apu!

Hienoa kuulla, että Karttaselaimesta on ollut apua tiukassa tilanteessa! :)
Kirjattu

kkoskela

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Karttaselain pelasti hankalasta tilanteesta
« Vastaus #2 : Tammikuu 16, 2011, 16:39:05 »

Itse olen ajanut enduropyörällä, niin että ajetaan ojia, pellonreunoja, teitä ja polkuja pitkin. Kun tarvis on löytää pois, karttaselain päälle ja katsotaan missä ollaan.
"Tuosta linjaa pitkin, tuo oja näyttää niin isolta että sen jäätä myöten tuolle pellolle, sen pellon toisesta reunasta lähtee tie jolta voikin oikaista tuolle tielle tuon ojan kautta." Varsin mukavia hetkiä ollut tämän kanssa. Lisäksi käytän pilkki ja muiden kalapaikkojen etsinnässä paljon karttaselainta.
Kirjattu