Karttaselaimen foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Paikannus virhe  (Luettu 7134 kertaa)

Jantsu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Paikannus virhe
« : Syyskuu 21, 2012, 16:32:26 »

Heips
Kokeiluversio Nokian S60 (puhelin E72) minulla jostain syystä paikantaa n. 150 m itään päin oikeasta kohdasta. Onko minulla jokin asetus väärin (Nokian oma karttaohjelma näyttää oikein), vai onko se tämän kokeiluversion ominaisuuus joka poistuu lisenssin ostamisen jälkeen?
terv Jari
Kirjattu

Vingeri

  • Vieras
Vs: Paikannus virhe
« Vastaus #1 : Syyskuu 21, 2012, 16:38:11 »

Onko puhelin siis yhteydessä gps sateelliitteihin vai käyttääkö se wlan/3G paikannusta?
Kirjattu

Risto - Karttaselain

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Paikannus virhe
« Vastaus #2 : Syyskuu 22, 2012, 14:34:40 »

Hei!

Kiitos virheraportista. Näyttää siltä, että varajärjestelmämme kartoissa on sijaintivirhe käytettäessä S60-versiota, tutkitaanpa asiaa.

Risto
Kirjattu

Risto - Karttaselain

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Paikannus virhe
« Vastaus #3 : Syyskuu 22, 2012, 15:21:41 »

Tämä ongelma on nyt korjattu. Ongelma tosiaan koski vain Karttaselain S60-versiota. Mikäli välimuistista löytyy yhä sijaintivirheen sisältäviä karttoja, kannattaa siivota välimuistia  välimuistin hallintavalikossa.

Risto
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 22, 2012, 18:23:12 kirjoittanut risto »
Kirjattu

Nata

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Paikannus virhe
« Vastaus #4 : Syyskuu 23, 2012, 14:39:09 »

Yritän epätoivoisesti saada paikanninta toimimaan samsung Xcoverissa,  mutta onnistumatta.. Puhelin löytää oman sijaintinsa gps:n avulla, mutta karttaselain paikannin ei löydä sijaintiaan... Mikä avuksi? On mennyt jo muutama päivä kun on yritetty saada karttaselainta ja paikanninta toimimaan, onnistumatta (itse karttaselain toimii iphonessani hyvin)
Kirjattu

Jukka - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 683
  • Toimitusjohtaja ja yksi sovelluksen kehittäjistä
    • Profiili
    • Karttaselain
Vs: Paikannus virhe
« Vastaus #5 : Syyskuu 23, 2012, 19:25:30 »

Yritän epätoivoisesti saada paikanninta toimimaan samsung Xcoverissa,  mutta onnistumatta.. Puhelin löytää oman sijaintinsa gps:n avulla, mutta karttaselain paikannin ei löydä sijaintiaan... Mikä avuksi? On mennyt jo muutama päivä kun on yritetty saada karttaselainta ja paikanninta toimimaan, onnistumatta (itse karttaselain toimii iphonessani hyvin)

Hei, ja pahoittelut ongelmista Paikantimen kanssa! Paikanninta on kyllä onnistuneesti käytetty tuossa laitteessa useiden käyttäjien toimesta. Voitko kokeilla, löytääkö laite sijainnin esim. laitteesta löytyvässä Google Maps -sovelluksessa (odota, löytääkö laite tarkan sijainnin, eikä vain summittaista useamman sadan metrin tarkkuudella olevaa sijaintia)?
Kirjattu