Karttaselaimen foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Symbian^3 (Nokia N8, C6-01 yms..)  (Luettu 31556 kertaa)

hunvo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
    • Sähköposti
Symbian^3 (Nokia N8, C6-01 yms..)
« : Marraskuu 12, 2010, 12:12:12 »

Toimiiko symbian S60 versio myös uusissa S^3 puhelimissa? Onko tähän tulossa myös oma versio? minkälaisella aikataululla mahdollista versiota odotetaan?

Toivottavasti karttaselaimen käyttöä saa jatkaa puhelin päivytksen jälkeenkin mahdollisimman nopeasti.
Kirjattu

Vingeri

  • Vieras
Vs: Symbian^3 (Nokia N8, C6-01 yms..)
« Vastaus #1 : Marraskuu 12, 2010, 13:35:54 »

Pitäisi  toimia. Paitsi minulla Karttaselain ei pääse nettiin. Puhelimena on N8.
Kirjattu

hirvari

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Symbian^3 (Nokia N8, C6-01 yms..)
« Vastaus #2 : Marraskuu 13, 2010, 15:31:32 »

N8 :n kanssa minulla ollut seuraava ongelma. Puhelin vaikuttaisi hävittävän gprs yhteyden sellaisissa paikoissa joissa esim. N97 mini toimii ilman mitään ongelmia.  Vakiomestassa esiladattujen karttasivujen käyttäminen tietysti onnistuu mutta koiran paikka ei N8 :ssa päivity. Harmillista kun suurempi näyttö on aina parempi  ja karttaselain vaikuttaisi puhelimessa muutenkin toimivan. Luuri oli jo kerran tämän takia huollossa viritettävänä mutta muutosta tilanteeseen ei tullut.
Kirjattu

Vingeri

  • Vieras
Vs: Symbian^3 (Nokia N8, C6-01 yms..)
« Vastaus #3 : Marraskuu 13, 2010, 18:03:38 »

Hirvari. Voisitko katsoa että mitkä nettiasetukset sinun N8 on? Minulla Karttaselain ei pääse millään nettiin.
Kirjattu

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Symbian^3 (Nokia N8, C6-01 yms..)
« Vastaus #4 : Marraskuu 13, 2010, 20:21:28 »

Olemme saaneet joiltakin Symbian^3 käyttäjiltä palautetta että GPRS/WLAN -yhteys Karttaselaimessa olisi epävakaa, useimmilla Karttaselain kuitenkin toimii hienosti esim. N8:ssa. Emme ole itse saaneet toistettua ongelmaa vaikka käytössämme on ollut useita eri testilaitteita. Olisi hienoa jos tähän ketjuun onnistuttaisiin keräämään riittävästi tietoa ongelman ratkaisemiseksi. Oletettavasti ongelma liittyy yhteysosoiteasetuksiin, operaattoriin tai mahdollisesti vain yleensä tilanteisiin joissa verkko on huono.

Karttaselaimesta on tosiaan tulossa lähikuukausina QT-pohjainen versio erityisesti uusille Symbian^3 puhelimille. Tiedotamme aikataulusta tarkemmin kun olemme valmiita aloittamaan beta-testauksen. Kiitos kärsi vällisyydestä siihen saakka!
Kirjattu

Vingeri

  • Vieras
Vs: Symbian^3 (Nokia N8, C6-01 yms..)
« Vastaus #5 : Marraskuu 13, 2010, 20:25:40 »

Ja vielä kysymys? Mikä se Qt pohjainen on? Voiko se auttaa minun ongelmaani?
Kirjattu

jannevaan

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Symbian^3 (Nokia N8, C6-01 yms..)
« Vastaus #6 : Marraskuu 17, 2010, 11:46:46 »

Ite ostin äsken lisenssin N8:iin ja nyt näyttää muuten pelittävän mutta kartta pysyy mustana. Liikkeen kyllä huomaa ja näyttää nopeuden ym. Mistä tuo voisi johtua? Asetukset näyttäs olevan oikein. Kartan vasemmassa ylänurkassa lukee kylläkin off. Mitä se tarkoittaa? :o
Kiitos...
Kirjattu

Mikemati

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Symbian^3 (Nokia N8, C6-01 yms..)
« Vastaus #7 : Marraskuu 17, 2010, 12:34:07 »

Ota asetuksissa Offline-tila kohdasta rasti pois.
- off = offline-tila, eli ei  lataa karttoja netistä.
Kirjattu

jannevaan

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Symbian^3 (Nokia N8, C6-01 yms..)
« Vastaus #8 : Marraskuu 17, 2010, 13:01:30 »

  ;D Kiitos!
Nyt pelaa mainiosti! Ainaki mun N8:lla!
Kirjattu

sajax

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 12
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Symbian^3 (Nokia N8, C6-01 yms..)
« Vastaus #9 : Marraskuu 17, 2010, 13:11:19 »

Miksikähän Paikantimesta tulee pelkät kordinaatit tekstiviestinä puhelimeen.
Sijainti ei näy kartalla.Puhelin Nokia 6220 classic. ::)
Kirjattu

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Symbian^3 (Nokia N8, C6-01 yms..)
« Vastaus #10 : Marraskuu 17, 2010, 22:19:31 »

Miksikähän Paikantimesta tulee pelkät kordinaatit tekstiviestinä puhelimeen.
Sijainti ei näy kartalla.Puhelin Nokia 6220 classic. ::)

Sinun tulee asettaa paikantimesi GPRS-tilaan ja varmistaa että tarvittavat muut asetukset ovat oikein. TK102:n voi asetaa GPRS-tilaan lähettämällä paikantimeen tekstiviestin:
GPRS123456
Missä 123456 on paikantimen salasana. Tarkemmat ohjeet löydät Karttaselaimen käyttöohjeesta.

Pidetään tämä viestiketju edelleen Symbian3-ongelmiin keskittyneenä.
Kirjattu

marder

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Symbian^3 (Nokia N8, C6-01 yms..)
« Vastaus #11 : Marraskuu 30, 2010, 18:03:11 »

Lisenssin syöttö ei onnistu millään. Aktivoimiskoodin tarkistus antaa tälläisen virheilmoituksen: "Lisenssin tarkistus epäonnistui! Varmista että internet-yhteys on saatavilla ja yritä uudelleen."

Puhelin on online-tilassa ja aktivoimiskohdassa N8 ilmoittaa että aukaisee mobiililaajakaistan.
Kirjattu

Vingeri

  • Vieras
Vs: Symbian^3 (Nokia N8, C6-01 yms..)
« Vastaus #12 : Marraskuu 30, 2010, 18:10:01 »

Lisenssin syöttö ei onnistu millään. Aktivoimiskoodin tarkistus antaa tälläisen virheilmoituksen: "Lisenssin tarkistus epäonnistui! Varmista että internet-yhteys on saatavilla ja yritä uudelleen."

Puhelin on online-tilassa ja aktivoimiskohdassa N8 ilmoittaa että aukaisee mobiililaajakaistan.

Täsmälleen sama ongelma kuin minulla! Minullakin Karttaselain ilmoittaa juuri tolleen, eli en voi käyttää Karttaselainta. Tai voin ilman karttoja.
Kirjattu

marder

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Symbian^3 (Nokia N8, C6-01 yms..)
« Vastaus #13 : Marraskuu 30, 2010, 18:20:19 »

Olen koittanut räpläillä noita yhteyksien prioriteetteja yms. ja kokeillut eri liittymillä. Eivät ole auttaneet.
Kirjattu

Vingeri

  • Vieras
Vs: Symbian^3 (Nokia N8, C6-01 yms..)
« Vastaus #14 : Marraskuu 30, 2010, 18:27:11 »

Olen koittanut räpläillä noita yhteyksien prioriteetteja yms. ja kokeillut eri liittymillä. Eivät ole auttaneet.

Samaa minäkin olen kokeillut monta kertaa. Luulin, että tämä ongelma on vain minun Nokia N8, mutta sama ongelma oli muillakin. Olen asentanut kaikki ohjelmistopäivitykset, ja resetoinut puhelimen, mutta ei auta. Odotan, että Nokia julkaisee vuodenvaihteessa suuren päivityksen N8, jossa on yli 50 uutta ominaisuutta. Jospa se saa Karttaselaimen toimimaan kunnolla.
Kirjattu