Tervehdys. Itsellä käytössä N8 puhelin sekä karttaselaimesta uusin versio.
Ensinnäkin iso kiitos tekijöille tästä loistavasta karttaselaimesta. Olen itse kasvanut kiinni niin kännykkään, etten koskaan ole edes harkinnut erillisen GPS-laitteen ostoa, koska mielestäni nämä kaikki toiminnot pitää pystyä hoitamaan yhdellä laitteella. Ja nyt se on mahdollista. Mutta asiaan.
Olen karttaselaimen uusi käyttäjä, enkä ole päässyt sitä vielä kunnolla maastossa testaamaan. Nyt kuitenkin olisi lähtö tiedossa tämän viikon perjantaina Lapin erämaahan. Olen tallentanut sieltä pisteitä, mihin olisi tarkoitus majapaikasta patikoida sekä käydä kalassa. Pisteet sain hienosto kartalle, mutta... Onko näin, että en voi tällä sovelluksella mitata matkaa pisteestä A pisteeseen B? Ja mitata reitin pituutta vaikka useamman pisteen kautta? Vai onko käyttäjässä vika?
Luin tuolta blogi-osiosta, että tulevassa 1.6 versiossa olisi ainakin jokin reitin ennalta suunnittelu toiminto. Eli pystyykö sitten 1.6 julkaisun jälkeen vasta suunnittelemaan reittejä? Ja onnistuuko siinä kenties reitin matkan mittaus?
Itse olen niiin huono kartan käyttäjä, joten olisin halunnut hoitaa mittauksen kännylläni. Toki ymmärrän, että maastossa ei aina voi mennä suoran, mutta pystyyhän tässä tosiaan luomaan reittipisteitä esim. vaellusreittien varteen.
Erillistä GPS-laitetta en osta, sehän alkaa olla jo vanhentunut väline
. Joten onko ideoita miten tämän hoitaa, tekijöillä tai muilla käyttäjillä? Olisi itselle erittäin tärkeä, suorastaan elintärkeä apu perjantaista lähtien.
P.S. Mikäli ehdotatte jotain tähän sovellukseen liittyviä ratkaisuja tai jotain muita apuja, niin niiden olisi onnistuttava N8-puhelimella. Ei siis GPS-laite ehdotuksia tai manuaalikarttoja(toki otan mukaan myös kartan). Paras olisi, jos olisi tämän sovelluksen kanssa yhteensopiva.