Viimeisimmät puolenkymmentä jäniksenpyyntireissua on vaivannut koiran paikannusta todellä viheliäinen onglema!
Selain jumittaa antamaan vanhaa paikkaa, eikä päivitä uutta, mutta ei myöskään ilmoita että mitään onglemaa olisi.
Tämän aiheuttaa se että koiralla oleva x-cover-paikannin. alkaa ilmottamaan virhe lähetyksessä, eikä lähteä uutta paikkaa. Tämä virhe ei poistu edes sulkemalla paikanninohjelma ja käynnistämällä uudelleen, vaan vaatii puhelimen boottauksen ennen kuin poistuu.
Tämä on hermoja rassaava ongelma siksi että koiran kiinni saaminen kesken ajon on erittäin hankalaa kun paikkatietoa ei ole ja näinollen koiralla olevan puhelimen boottaaminen ei ole mitenkään helppo homma. Olen ERITTÄIN kiitollinen jos jollakulla on ratkaisu tähän pulmaan!?!
Ongelma tulee usein jo 10 min paikannuksen jälkeen ja uusiutuu joskus jopa muutaman minuutin kuluttua paikanninpuhelimen boottauksen jälkeen.
Pahimpana päivänä vaati 4 uudelleenkäynnistystä ja sitten toimi tuntikausia (4-5tuntia) ilman ongelmia. Tänään luovuin koko paikannuksesta ja tutkailin koiran paikkaa vanhalla haravatutkalla.
Hei, pahoittelut harmillisista ongelmista!
Mikäli paikannustoiminnan palauttaminen vaatii laitteen uudelleenkäynnistyksen, kysymys täytynee olla itse laitteen, eikä sovelluksen ongelmasti. Nimittäin sovelluksen uudelleenkäynnistys palauttaa sen alkutilaan, ja tällöin paikannuksen pitäisi lähteä käyntiin mikäli itse laite pystyy sijainnin antamaan.
Voisitko kokeilla seuraavaa:
Kun paikannus on mennyt jumiin, kokeile käynnistää laitteella joku muu GPS-paikannusta käyttävä sovellus (esim. Google Maps), ja katso löytääkö se sijainnin (varmista, että kyse on nimenomaan tarkasta GPS-sijainnista, eikä epätarkasta tukiasemapaikannuksesta)? Tämä varmistaisi, onko kysymys nimenomaan Paikannin-sovelluksen ongelmasta.