Karttaselaimen foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Toimiiko softa myös PC:ssä?  (Luettu 8813 kertaa)

mad cook

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Toimiiko softa myös PC:ssä?
« : Kesäkuu 03, 2009, 15:02:02 »

Jollain alusta-ohjelmalla jos ei muuten? (niin että voisin kopioida kartat sitten kännyn muistiin).

Ei nimittäin ole WLANia vielä ja kun halvalla haluan saada niin joutuu venaan... ja saattas olla käyttöä sitä ennen jo.. sori tällasest kysymyksest, toivottavasti joku muukin joskus tarvii vastaust, oon kärsimätön.
Kirjattu

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Toimiiko softa myös PC:ssä?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 04, 2009, 13:29:30 »

Jollain alusta-ohjelmalla jos ei muuten? (niin että voisin kopioida kartat sitten kännyn muistiin).

Ei nimittäin ole WLANia vielä ja kun halvalla haluan saada niin joutuu venaan... ja saattas olla käyttöä sitä ennen jo.. sori tällasest kysymyksest, toivottavasti joku muukin joskus tarvii vastaust, oon kärsimätön.

Karttaselainta voi ajaa PC:ssä ja koostaa välimuistia mutta ainoa toimiva ratkaisu josta minä olen tietoinen on käyttää Adoben Device Central -testiympäristöä ja Nokian S60 SDK:ta + KuneriLiten emulaattoria. Kaikki nämä työkalut ovat saatavissa ilmaiseksi mutta ne ovat kehittäjätyökaluja joten niiden asentaminen ei ole yksinkertaista (enkä valitettavasti ehdi koostamaan asentamiseen yksityiskohtaisia ohjeita).

Olen aikaisemmin tällä foorumilla antanut ohjeet välimuistin karttalehtien koostamiseen käsipelillä (http://karttaselain.mobi/forum/index.php?topic=50.0) mutta sekin on vaivalloista ja hidasta. Kuten aikasemmassa keskustelussa ehdotin, olen valmis avustamaan PC:ssä ajettavan "välimuistityökalun" kehittämisessä. Tällaiseen työkaluun voitaisiin rakentaa helppo tapa koota välimuistikarttoja tilapäiseen käyttöön ja myös helppo tapa siirtää karttoja puhelimeen. Oma aikani ei valitettavasti riitä kyseisen työkalun kehittelyyn.

Jos työkalun kehittämiseen löytyy kiinnostuneita niin voitte ottaa yhteyttä yksityisviestillä tai suoraan ylläpidon sähköpostiosoitteeseen.
Kirjattu

mad cook

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Toimiiko softa myös PC:ssä?
« Vastaus #2 : Kesäkuu 05, 2009, 22:23:15 »

Kiitos vastauksesta.

Ei olisi tarvinnut selittää kuin että "vaivalloista on", mulle siis ainakin  ::)

Jään odottamaan.
Kirjattu

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Toimiiko softa myös PC:ssä?
« Vastaus #3 : Kesäkuu 06, 2009, 14:23:16 »

Eli jos foorumilaisissa on PC-välimuistityökalun kehittämisestä kiinnostuneita Python, Flash, Java, C#/.NET, C/C++ tai muita koodareita, niin ottakaa yhteyttä.
Kirjattu