Terve. Olen samaa mieltä xcoverin tarkkuudesta. Riittää hyvin luonnossa liikkumiseen.
Kun nauhoitin tuon jäljen, tein sen suoraan laitteella, Karttaselain oli ihan normaalimoodissa (ei mitään ulkoista paikanninta, vieläpä offline-moodissa). Trekbuddykin oli ihan normaalissa moodissa, luulisin että siihen ei edes saa mitään etälähetyssysteemiä. (Olen käyttänyt Trekbuddya paljonkin urbaanimpien juoksu- kävely ja pyörälenkkien nauhoitukseen. Lisäksi taustalle saa OpenStreetMapin tai OpenCycleMapin, jotka ovat minusta hyvinkin tarkkoja ja ajantasaisia, ainakin "hintaansa" nähden. Mutta luonnossa liikkumiseen Karttaselain on tarpeellinen. )
Minusta tuo Karttaselaimen taitepisteiden harva tallennusväli on ihan todellinen ainakin verrattuna Trekbuddyyn. Onkohan mulla joku asetus pielessä tai jotain? Muuten ei voi verrata Trekbuddyn ja selaimen tarkkuutta näiden havaintojen perusteella (eri paikka, eri kellonaika, erot metsän peitteisyydessä.)
Sorry, itse asiassa sekoitin tuossa itse Samsung Galaxy Xcoverin ja Samsung Xcoverin - pelkkä Xcover on siis se ei-Android -laite (haloo Samsung miksi nämä on niin sekavasti nimetty). No, kommenttini tarkkuudesta pidän edelleen, tarkkuus on erittäin todennäköisesti samaa tasoa kuin muissakin vastaavissa laitteissa.
Siksi kommentoin tuosta etäpaikannuksestakin, kun Samsung Xcoverissa (siis siinä ei-Android -mallissa) ei toimi kuin tuo etäpaikannuksessa käytettävä Karttaselain Paikannin.
Tarkistin tuon paikallisen nauhoituksen minimiajat ja itse asiassa säädöt ovat nyt sillä puolella turhankin väljät, eli tällä hetkellä paikannustiheys on Androidissa paikallisessa nauhoituksessa 25 sekuntia, joka vastaa suunnilleen etäpaikannuksen tarkkuutta. Tähän voitaisiinkin tehdä korjausta seuraavassa versiossa, mahdollisesti säätö tuohon siten, että voisi valita asteikolla "tarkka", "normaali" tai "epätarkka". "Tarkka" voisi olla jopa maksimitarkkuudella.
Miltä tällainen kuulostaisi? Samassa yhteydessä voimme lisätä muut saatavissa olevat tiedot reittiin (z-koordinaatti, nopeus, jne.).