Karttaselaimen foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lisenssiongelma  (Luettu 7964 kertaa)

Roi9

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
    • Sähköposti
Lisenssiongelma
« : Heinäkuu 01, 2012, 10:13:52 »

Moron. Mun luuri (Nokia N95) ei saa tekstarin linkkiä auki, vaan ilmoittaa:"Ei tuettu". Missä vika? Tähän asti toiminut ihan ok.
Kirjattu

Jukka - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 683
  • Toimitusjohtaja ja yksi sovelluksen kehittäjistä
    • Profiili
    • Karttaselain
Vs: Lisenssiongelma
« Vastaus #1 : Heinäkuu 01, 2012, 19:48:40 »

Moron. Mun luuri (Nokia N95) ei saa tekstarin linkkiä auki, vaan ilmoittaa:"Ei tuettu". Missä vika? Tähän asti toiminut ihan ok.

Hei,

Kyseisessä laitteessa toimii Karttaselaimen Symbian S60 -versio (ei esimerkiksi Symbian Qt-versio).

Onhan käyttämäsi linkki tämän näköinen:

http://www.karttaselain.fi/download/symbian
Kirjattu

TikkaM66

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Lisenssiongelma
« Vastaus #2 : Heinäkuu 15, 2012, 11:47:01 »

Minulla on Nokia C5, jossa koekäyttö. Aluksi toimi hyvin, mutta nyt tulee aina teksti välimuistivirhe, vaikka ohjelma ilmoittaa, että lisenssiä on jäljellä 18 päivää. Kartta ei tule näkyviin, vain pallukka mustalle pohjalle. Missähän vika?
Kirjattu

Janne - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 599
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Lisenssiongelma
« Vastaus #3 : Heinäkuu 15, 2012, 23:49:16 »

Minulla on Nokia C5, jossa koekäyttö. Aluksi toimi hyvin, mutta nyt tulee aina teksti välimuistivirhe, vaikka ohjelma ilmoittaa, että lisenssiä on jäljellä 18 päivää. Kartta ei tule näkyviin, vain pallukka mustalle pohjalle. Missähän vika?

Tuohon ongelmaan voi olla ainakin pari mahdollista syitä:
a) Muistikortti tai sillä olevat tiedostot ovat vioittuneet (voi korjautua kytkemällä muistikortti Windows-koneeseen ja valitsemalla levytyökaluista virheiden korjauksen muistikortille)
b) Välimuistiin on latautunut tyhjiä karttaruutuja johtuen Maanmittauslaitoksen palvelimella olleesta käyttökatkosta (näitä on ollut muutamia viime viikkoina). Tällöin ongelman pitäisi korjaantua siten että tyhjennät välimuistia Karttaselaimen Välimuisti-valikon kautta ja lataat karttoja uudelleen poistettujen tilalle. Jos sinulla on latausrajoitettu vanha tekstiviestitilaus, ota yhteys asiakaspalveluumme niin hyvitämme sinulle välimuistin siivoamisen kautta menettämäsi karttalataukset.
Kirjattu

TikkaM66

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Lisenssiongelma
« Vastaus #4 : Heinäkuu 16, 2012, 16:41:06 »

Tyhjensin välimuistin, mutta silti ohjelma ilmoittaa, että karttoja on jäljellä. Olen ladannut karttoja myös yli 50 km:n säteeltä, joten miten ne sitten poistetaan, kun ohjelma kysyy poistetaanko 15 km:n ja 50 km:n säteeltä?

Tarkennatko tätä ohjettasi: Muistikortti tai sillä olevat tiedostot ovat vioittuneet (voi korjautua kytkemällä muistikortti Windows-koneeseen ja valitsemalla levytyökaluista virheiden korjauksen muistikortille)

Mistä levytyökalut kohta löytyy windows 7:sta, en tumpelona osannut toimia ohjeesi mukaan.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2012, 16:42:53 kirjoittanut TikkaM66 »
Kirjattu

Vingeri

  • Vieras
Vs: Lisenssiongelma
« Vastaus #5 : Heinäkuu 16, 2012, 17:35:57 »

Levytyökalut löytyvät Windows 7 käyttiksestä täältä: Ohjauspaneeli->Järjestelmä ja suojaus->Valvontatyökalut-> Luo ja alusta kiintolevyosioita

Tai toinen ehkä helpompi tapa on liittää ensiksi muistikortti tietokoneeseen ja sen jälkeen mene resurssihallintaan ja etsit sielä kyseisen muistikortin ja paina sen kohdalla hiiren oikeata painiketta->Ominaisuudet->Työkalut->Etsi asemasta virheitä
Kirjattu