Karttaselaimen foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Parannusehdotus: Koordinaatit karttaselaimesta  (Luettu 7023 kertaa)

rummukainen

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Parannusehdotus: Koordinaatit karttaselaimesta
« : Elokuu 02, 2012, 17:56:17 »

Käytän karttaselainta työkäytössä lähes päivittäin ja olen oikein tyytyväinen tuotteeseen, mutta eräs parannusehdotus minulla olisi.

Siirrän koordinaattitietoja puhelimen ja tietokoneen välillä päivittäin ja tällä hetkellä joudun tempuloimaan gpx-tiedostojen kanssa. Olisiko ohjelmaan mahdollista tehdä sellaista ohjelmapalikkaa jolla koordinaatit voisi viedä tietokoneelle esim. csv, xls tai txt muodossa ja että koordinaattien vientimuodon voisi itse valita (YKJ, KKJ, WGS jne...)?

Lisäksi olisi kätevää jos koordinaattitiedot pystyisi näkemään suoraan puhelimen näytöllä, ja vielä siten että esitysmuodon voisi itse valita (YKJ, KKJ, WGS jne...).

Koordinaattihaku olisi muutoinkin kätevä, että pääsisi helpommin etsimään kartalta annettuja koordinaatteja. Geokätkö-ihmiset lienevät ehdottaneet jo samaa aikaisemmin, mutta sama toive pätisi myös tutkimuskäytössä.

Edelliset toimenpiteet onnistuvat helposti arcgis ohjelmistolla mutta sitä ei aina ole kenttätyössä saatavilla. Nämä ominaisuudet tekisivät tuotteestanne vieläkin paremman.

Miltäpä kuulostaisi?

Kiitos joka tapauksessa hyvästä tuotteesta!

Kirjattu

Jukka - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 683
  • Toimitusjohtaja ja yksi sovelluksen kehittäjistä
    • Profiili
    • Karttaselain
Vs: Parannusehdotus: Koordinaatit karttaselaimesta
« Vastaus #1 : Elokuu 03, 2012, 18:28:02 »

Käytän karttaselainta työkäytössä lähes päivittäin ja olen oikein tyytyväinen tuotteeseen, mutta eräs parannusehdotus minulla olisi.

Siirrän koordinaattitietoja puhelimen ja tietokoneen välillä päivittäin ja tällä hetkellä joudun tempuloimaan gpx-tiedostojen kanssa. Olisiko ohjelmaan mahdollista tehdä sellaista ohjelmapalikkaa jolla koordinaatit voisi viedä tietokoneelle esim. csv, xls tai txt muodossa ja että koordinaattien vientimuodon voisi itse valita (YKJ, KKJ, WGS jne...)?

Lisäksi olisi kätevää jos koordinaattitiedot pystyisi näkemään suoraan puhelimen näytöllä, ja vielä siten että esitysmuodon voisi itse valita (YKJ, KKJ, WGS jne...).

Koordinaattihaku olisi muutoinkin kätevä, että pääsisi helpommin etsimään kartalta annettuja koordinaatteja. Geokätkö-ihmiset lienevät ehdottaneet jo samaa aikaisemmin, mutta sama toive pätisi myös tutkimuskäytössä.

Edelliset toimenpiteet onnistuvat helposti arcgis ohjelmistolla mutta sitä ei aina ole kenttätyössä saatavilla. Nämä ominaisuudet tekisivät tuotteestanne vieläkin paremman.

Miltäpä kuulostaisi?

Kiitos joka tapauksessa hyvästä tuotteesta!

Hei, erittäin hyviä ideoita.

Juuri tuo paikka- ja reittitietojen kätevä siirtäminen eri laitteiden ja tietokoneiden välillä on eräs tämän loppuvuoden kehityskohteistamme. Siitä on tarkoitus tehdä helposti käytettävä kokonaisuus, ja tuo koordinaattityypin valinta siihen yhdistettynä on hyvä idea, ja tullaan varmasti toteuttamaan.

Myös tietyn paikan koordinaattietojen helppo tarkastelu mobiilisovelluksessa on ollut paljon toivottu ominaisuus, ja sekin on tulossa mukaan lähitulevaisuudessa. Sama koskee koordinaateilla hakemisen parantamista. Onko sinulla siis koordinaateilla hakuun liittyen jotain tiettyjä toivomuksia (joitakin koordinaattimuotoja tukeva haku onkin jo mukana)?

Kiitos myös kannustavasta palautteesta!
Kirjattu

EetuP

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Parannusehdotus: Koordinaatit karttaselaimesta
« Vastaus #2 : Helmikuu 15, 2013, 12:47:04 »

Toivottavasti onnistuu vastaaminen näin vanhaan viestiin. Olen juuri aatellut tuota samaa ongelmaa. Jos täytyy lähettää oma sijainti jollekulle, joka käyttää eri järjestelmiä - ei eli saa gpx tiedostoa auki, niin onpa hankala homma. Ei oikeastaan puhelimella onnistu ollenkaa, täytyy lähettää itelle sähköpostina, avata tietokoneessa liite Muistiossa ja hakea koordinaatit sieltä ja lähettää ne sittn tekstinä edelleen. Ja kun tätä nimen omaan tarvitsisi useimmiten maastossa.

Esim sellainen olisi kätevä, että joko oman paikkamerkin tai suoraan täpätyn kohdan koordinaatit voisi kopioida leveys/pituus ja NE muodoissa puhelien leikepöydälle, josta ne voisi lähettää tekstarina tai mailina.

Kiitos muuten hieno ohjelma ja palvelu!
Kirjattu
Eetu, iOS iPhone 3gs, erittäin tyytyväinen Karttaselaimen käyttäjä.

Jukka - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 683
  • Toimitusjohtaja ja yksi sovelluksen kehittäjistä
    • Profiili
    • Karttaselain
Vs: Parannusehdotus: Koordinaatit karttaselaimesta
« Vastaus #3 : Helmikuu 17, 2013, 16:31:18 »

Toivottavasti onnistuu vastaaminen näin vanhaan viestiin. Olen juuri aatellut tuota samaa ongelmaa. Jos täytyy lähettää oma sijainti jollekulle, joka käyttää eri järjestelmiä - ei eli saa gpx tiedostoa auki, niin onpa hankala homma. Ei oikeastaan puhelimella onnistu ollenkaa, täytyy lähettää itelle sähköpostina, avata tietokoneessa liite Muistiossa ja hakea koordinaatit sieltä ja lähettää ne sittn tekstinä edelleen. Ja kun tätä nimen omaan tarvitsisi useimmiten maastossa.

Esim sellainen olisi kätevä, että joko oman paikkamerkin tai suoraan täpätyn kohdan koordinaatit voisi kopioida leveys/pituus ja NE muodoissa puhelien leikepöydälle, josta ne voisi lähettää tekstarina tai mailina.

Kiitos muuten hieno ohjelma ja palvelu!

Hei, kiitos hyvästä parannusehdotuksesta iOS-versioon. Android-versiossa onkin jo mukana tuo koordinaattien kopionti leikepöydälle (astemuodossa). Vastaava toiminnallisuus tullaan toteuttamaan myös muihin versioihin. Myös eri esitystapoja koordinaateille voidaan jatkossa lisätä. Kiitos kannustavasta palautteesta!
Kirjattu