Karttaselaimen foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mikä versio uistelukäyttöön?  (Luettu 13364 kertaa)

Jhmt

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Mikä versio uistelukäyttöön?
« : Syyskuu 25, 2012, 13:19:29 »

Hei ja kiitos hyvästä tuotteesta ja foorumista. Olen käyttänyt Qt versiota Nokian puhelimella ja ei juurikaan valittamista. Ensi kesäksi (tai jopa vielä täksi syksyksi) olen päivittämässä systeemiä tablet-tietokoneella ja kysyisinkin nyt, että onko eri versioissa miten paljon eroja toimivuuden suhteen? Käytännössä tämä tarkoittaa Android vs. iOS. Ilmeisesti kartan kääntö on jo iOS käyttiksessä ja tulee ensi kesään mennessä Androidiin? Molemmat on rajattomasti käytettävissä jos ostaa vuoden lisenssin? Tätä kysyin siksi kun jossain ilmeisesti vanhemmissa viesteissä puhuttiin sivujen loppumisesta?

Mielelläni kuulisin myös käytännön kokemuksia tabletin+karttaselaimen käytöstä uistelussa.
Kirjattu

Vingeri

  • Vieras
Vs: Mikä versio uistelukäyttöön?
« Vastaus #1 : Syyskuu 26, 2012, 10:32:26 »

Sekä Android että IOS version karttoja voi ladata rajattomasti, jos on tilannut vuoden lisenssin. http://www.karttaselain.fi/#prices

Itse olen käyttänyt Karttaselainta SGS3 Android 4.0 mallissa ja hyvin on toiminut joten uskon että se toimii yhtähyvin myös Android tabletilla. Androidin hyvinä puolina voi pitää sen muokattavuutta.
Kirjattu

Jukka - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 683
  • Toimitusjohtaja ja yksi sovelluksen kehittäjistä
    • Profiili
    • Karttaselain
Vs: Mikä versio uistelukäyttöön?
« Vastaus #2 : Syyskuu 28, 2012, 17:43:54 »

Hei, kartan kääntö tulee kyllä ensi kesään mennessä Androidiin. Sitä on toivottu käyttäjien puolesta jo pidempään, mutta valitettavasti se on viivästynyt. Tällä hetkellä arvioitu valmistumisajankohta kartan käännölle Android-versioon on tämän vuoden kuluessa tai ihan alkuvuodesta.
Kirjattu

Jhmt

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Mikä versio uistelukäyttöön?
« Vastaus #3 : Syyskuu 28, 2012, 20:04:44 »

Kiitokset vastauksista. Tieto kääntyvän kartan saamisesta Androidille ensi kesään mennessä on mukava, sillä se lisää huomattavasti vaihtoehtoja laitteiston suhteen. Ehkä seuraavaksi pitääkin tarkastella oheislaitteiden saatavuutta ja hintoa. Vesitiivis kotelo, kiinnitysteline ja laturi ovat ainakin pakollisia hankintoja. Sen enempää tutkimatta on jo arvattavissa että Applen tuotteet ovat kalliimpia  :(
Kirjattu

penax

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 13
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Mikä versio uistelukäyttöön?
« Vastaus #4 : Marraskuu 25, 2012, 18:26:40 »

Yhden uistelupäivän kokemuksella (lauantai 24.11.) voin sanoa, että erittäin hyvin toimiva paketti. Latasin alkuviikosta Nokian E7:aan ilmaiskokeiluversion Qt.sta, ja kokeilu todella kannusti jatkamaan.

Ensi kesäksi on pulpetin kaiteeseen tulossa teline Samsungin XCoverille (IP67) + vuoden lisenssi Karttaselaimesta. Ei tarvitse enää tunkea puhelinta pakastepussiin... ;) Ja ehtii varmaan softatkin päivittyä talven aikana paremmin toimiviksi.

penax
Kirjattu

Jhmt

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Mikä versio uistelukäyttöön?
« Vastaus #5 : Kesäkuu 01, 2013, 09:48:33 »

Nyt on Ipad mini hommattu ja yksi kerta kokeiltu. Otin appstoresta sen ilmaisen kuukauden kokeiluversion. Miten siinä toimii se kartankääntö? En ainakaan minä sitä löytänyt vai puuttuuko se tuosta iOS versiosta vaikka piti olla? Tämä asia pitää saada selväksi ennen kuin alan maksamaan siitä.
Kirjattu

Jukka - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 683
  • Toimitusjohtaja ja yksi sovelluksen kehittäjistä
    • Profiili
    • Karttaselain
Vs: Mikä versio uistelukäyttöön?
« Vastaus #6 : Kesäkuu 01, 2013, 11:13:57 »

Nyt on Ipad mini hommattu ja yksi kerta kokeiltu. Otin appstoresta sen ilmaisen kuukauden kokeiluversion. Miten siinä toimii se kartankääntö? En ainakaan minä sitä löytänyt vai puuttuuko se tuosta iOS versiosta vaikka piti olla? Tämä asia pitää saada selväksi ennen kuin alan maksamaan siitä.

Hei, kartan käännön saat iOS-versiossa päälle klikkaamalla oman sijainnin osoitinta (sininen pallo) ja valitsemalla "Kartan kääntö kulkusuuntaan". Tarkkoja ohjeita iOS-version käyttöohjeessa.
Kirjattu

Jhmt

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Mikä versio uistelukäyttöön?
« Vastaus #7 : Kesäkuu 01, 2013, 13:30:33 »

Nyt on Ipad mini hommattu ja yksi kerta kokeiltu. Otin appstoresta sen ilmaisen kuukauden kokeiluversion. Miten siinä toimii se kartankääntö? En ainakaan minä sitä löytänyt vai puuttuuko se tuosta iOS versiosta vaikka piti olla? Tämä asia pitää saada selväksi ennen kuin alan maksamaan siitä.

Hei, kartan käännön saat iOS-versiossa päälle klikkaamalla oman sijainnin osoitinta (sininen pallo) ja valitsemalla "Kartan kääntö kulkusuuntaan". Tarkkoja ohjeita iOS-version käyttöohjeessa.

No hitto, nyt löytyi. Suuret kiitokset!!
Kirjattu