Karttaselaimen foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Karttaselain 1.0 Androidille julkaistu  (Luettu 51589 kertaa)

castaneda

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Karttaselain 1.0 Androidille julkaistu
« Vastaus #30 : Helmikuu 02, 2012, 15:07:18 »

Lainaus
Kartat tallentuvat aina muistikortille, joten pitäis onnistua varmuuskopiointi. Tarkempaa tietoa ja tallennushakemiston paikka löytyy käyttöohjeesta: http://www.karttaselain.fi/manuals

Hei, käyttääkö softa välimuisti tallennukseen jotain eri kansiota tms. Koska olen ladannut oman kaupungin lähitienoot nyt varmasti sen 50 kertaa eri mittasuhteella mutta kartat ei toimi offline tilassa muistista vaan näyttää tyhjää aluetta vaikka olen varmasti ladannut karttaalueet aiemmin.
Kirjattu

Jukka - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 683
  • Toimitusjohtaja ja yksi sovelluksen kehittäjistä
    • Profiili
    • Karttaselain
Vs: Karttaselain 1.0 Androidille julkaistu
« Vastaus #31 : Helmikuu 02, 2012, 17:47:56 »

Lainaus
Kartat tallentuvat aina muistikortille, joten pitäis onnistua varmuuskopiointi. Tarkempaa tietoa ja tallennushakemiston paikka löytyy käyttöohjeesta: http://www.karttaselain.fi/manuals

Hei, käyttääkö softa välimuisti tallennukseen jotain eri kansiota tms. Koska olen ladannut oman kaupungin lähitienoot nyt varmasti sen 50 kertaa eri mittasuhteella mutta kartat ei toimi offline tilassa muistista vaan näyttää tyhjää aluetta vaikka olen varmasti ladannut karttaalueet aiemmin.

Hei, ethän ole vaihtanut muistikorttia välillä (välimuisti sijaitsee muistikortilla, Karttaselain-nimisessä hakemistossa)?
Kirjattu

castaneda

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Karttaselain 1.0 Androidille julkaistu
« Vastaus #32 : Helmikuu 04, 2012, 15:28:08 »

en ole vaihtanut.. olen tehnyt varmuuskopiot titaniumilla lähes joka kerta softasta ja datasta kun se on muutettu esim. kun olen ladannut noita karttaalueita. Ei vain pysy kartat muistissa niinkuin pitäisi.
Kirjattu

Jukka - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 683
  • Toimitusjohtaja ja yksi sovelluksen kehittäjistä
    • Profiili
    • Karttaselain
Vs: Karttaselain 1.0 Androidille julkaistu
« Vastaus #33 : Helmikuu 06, 2012, 22:39:22 »

en ole vaihtanut.. olen tehnyt varmuuskopiot titaniumilla lähes joka kerta softasta ja datasta kun se on muutettu esim. kun olen ladannut noita karttaalueita. Ei vain pysy kartat muistissa niinkuin pitäisi.

Ok, vaikuttaa siltä, että kyseessä on joku erityinen laite/ympäristökohtainen ongelma. Laitapa viestiä asiakaspalveluun (http://www.karttaselain.fi/support) niin selvitetään mikä ongelman aiheuttaa.
Kirjattu

castaneda

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Karttaselain 1.0 Androidille julkaistu
« Vastaus #34 : Maaliskuu 22, 2012, 16:59:40 »

Eikö android karttaselaimen (permissions) luvissa pitäisi mainita tuo RECEIVE BOOT COMPLETED koska appsi käynnistyy ainakin minulla bootista aina taustalle prosessina?
Kirjattu

tvhula1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Karttaselain 1.0 Androidille julkaistu
« Vastaus #35 : Toukokuu 05, 2012, 15:38:31 »

Minulla oli sellainen ongelma, että android versio karttaselaimesta ei päästänyt online-tilaan ollenkaan ennenkuin ostin lisenssin.
Eli en voinut testata toimiiko koko ohjelma ylipäätään tässä kiina-tabletissa.
No otin riskin ja pulitin sen 10€ ja kas kummaa sehän pelittää...
Symbian versio ainakin antoi selailla karttoja ilman lisenssiäkin online-tilassa kuten tuotekuvauksessa luvattiin.

Kyseessä siis Zenithink Z280-102 ja ICS 4.03.

Sain myös jaettua puhelimen GPS:n karttaselaimelle bluetoothin kautta.
Eli tällainen setuppi toimii ainakin jos jotakuta kiinnostaa: Nokia E7 + ExtGPS softa, tablettiin tollanen puolikkaan kolikon muotoinen bluetooth-adapteri kiinni ja developer valikosta allow mock locations. Tabletin sisäänrakennettu GPS piti disabloida.

Kirjattu

Jukka - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 683
  • Toimitusjohtaja ja yksi sovelluksen kehittäjistä
    • Profiili
    • Karttaselain
Vs: Karttaselain 1.0 Androidille julkaistu
« Vastaus #36 : Toukokuu 05, 2012, 20:06:42 »

Eikö android karttaselaimen (permissions) luvissa pitäisi mainita tuo RECEIVE BOOT COMPLETED koska appsi käynnistyy ainakin minulla bootista aina taustalle prosessina?

Hei,

Pahoittelut että vastaus tähän kysymykseesi oli viivästynyt! Tämä havainto ei kyllä voi pitää paikkaansa, koska Karttaselaimessa ei ole bootissa käynnistyviä osia.

Se on jopa käytännössä mahdotonta, koska se vaatisi juuri tuon kyseisen "android.permission.RECEIVE_BOOT_COMPLETED" oikeuden, jota Karttaselaimelle ei ole määritetty. Ja jos sitä ei ole määritetty (jolloin sitä ei myöskään käyttäjälle mainita), ei kyseistä oikeutta voi käyttää.

Miten olit tuon havainnon tehnyt?
Kirjattu

Jukka - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 683
  • Toimitusjohtaja ja yksi sovelluksen kehittäjistä
    • Profiili
    • Karttaselain
Vs: Karttaselain 1.0 Androidille julkaistu
« Vastaus #37 : Toukokuu 05, 2012, 20:07:54 »

Minulla oli sellainen ongelma, että android versio karttaselaimesta ei päästänyt online-tilaan ollenkaan ennenkuin ostin lisenssin.
Eli en voinut testata toimiiko koko ohjelma ylipäätään tässä kiina-tabletissa.
No otin riskin ja pulitin sen 10€ ja kas kummaa sehän pelittää...
Symbian versio ainakin antoi selailla karttoja ilman lisenssiäkin online-tilassa kuten tuotekuvauksessa luvattiin.

Kyseessä siis Zenithink Z280-102 ja ICS 4.03.

Sain myös jaettua puhelimen GPS:n karttaselaimelle bluetoothin kautta.
Eli tällainen setuppi toimii ainakin jos jotakuta kiinnostaa: Nokia E7 + ExtGPS softa, tablettiin tollanen puolikkaan kolikon muotoinen bluetooth-adapteri kiinni ja developer valikosta allow mock locations. Tabletin sisäänrakennettu GPS piti disabloida.

Hei, ja pahoittelut ongelmista. Kuulostaa kummalliselta, saitko jonkinlaisen virheilmoituksen kun yritit käyttää Karttaselainta ennen ostoa?
Kirjattu

Vaaraneuvos

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Karttaselain 1.0 Androidille julkaistu
« Vastaus #38 : Toukokuu 07, 2012, 19:43:27 »

Minulla on semmoinen onkkelma Dropad A9 tabletin kanssa että android Marketti ilmoittaa että karttaselain on epäyhteensopiva
ja kokeilin semmoistakin että muutin lauitteen tyypin Samsung 9000i:ksi mutta silti asennusta ei voi suorittaa.
Kyselin tätä jo karttaselaimen tekijöiltä mutta hekään eivät osanneet auttaa, mutta oisko joku osannu tehdä moisen häkkäyksen että asennus onnistuu ?
 
Kirjattu

pastorisilli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Karttaselain 1.0 Androidille julkaistu
« Vastaus #39 : Toukokuu 21, 2012, 08:43:54 »

Minulla oli sellainen ongelma, että android versio karttaselaimesta ei päästänyt online-tilaan ollenkaan ennenkuin ostin lisenssin.
Eli en voinut testata toimiiko koko ohjelma ylipäätään tässä kiina-tabletissa.
No otin riskin ja pulitin sen 10€ ja kas kummaa sehän pelittää...
Symbian versio ainakin antoi selailla karttoja ilman lisenssiäkin online-tilassa kuten tuotekuvauksessa luvattiin.

Kyseessä siis Zenithink Z280-102 ja ICS 4.03.

Sain myös jaettua puhelimen GPS:n karttaselaimelle bluetoothin kautta.
Eli tällainen setuppi toimii ainakin jos jotakuta kiinnostaa: Nokia E7 + ExtGPS softa, tablettiin tollanen puolikkaan kolikon muotoinen bluetooth-adapteri kiinni ja developer valikosta allow mock locations. Tabletin sisäänrakennettu GPS piti disabloida.

Sama vaiva täällä, eli kokeilemaan ei pääse online-tilassa. Puhelin on Samsung Galaxy Xcover.
Kirjattu

RETU1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Karttaselain 1.0 Androidille julkaistu
« Vastaus #40 : Toukokuu 21, 2012, 17:19:00 »

Tarkoittaako toi että lisenssi toimii kolmella laiteella, sitä että jo minulla kolme puhelinta perheessä niin salla lisensillä saa ladattua karttoja kolmeen puhelimeen.
Kirjattu

Jukka - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 683
  • Toimitusjohtaja ja yksi sovelluksen kehittäjistä
    • Profiili
    • Karttaselain
Vs: Karttaselain 1.0 Androidille julkaistu
« Vastaus #41 : Toukokuu 21, 2012, 18:59:12 »

Tarkoittaako toi että lisenssi toimii kolmella laiteella, sitä että jo minulla kolme puhelinta perheessä niin salla lisensillä saa ladattua karttoja kolmeen puhelimeen.

Vastasin viestiisi jo toisessa ketjussa.
Kirjattu

Jukka - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 683
  • Toimitusjohtaja ja yksi sovelluksen kehittäjistä
    • Profiili
    • Karttaselain
Vs: Karttaselain 1.0 Androidille julkaistu
« Vastaus #42 : Toukokuu 21, 2012, 19:00:52 »

Minulla oli sellainen ongelma, että android versio karttaselaimesta ei päästänyt online-tilaan ollenkaan ennenkuin ostin lisenssin.
Eli en voinut testata toimiiko koko ohjelma ylipäätään tässä kiina-tabletissa.
No otin riskin ja pulitin sen 10€ ja kas kummaa sehän pelittää...
Symbian versio ainakin antoi selailla karttoja ilman lisenssiäkin online-tilassa kuten tuotekuvauksessa luvattiin.

Kyseessä siis Zenithink Z280-102 ja ICS 4.03.

Sain myös jaettua puhelimen GPS:n karttaselaimelle bluetoothin kautta.
Eli tällainen setuppi toimii ainakin jos jotakuta kiinnostaa: Nokia E7 + ExtGPS softa, tablettiin tollanen puolikkaan kolikon muotoinen bluetooth-adapteri kiinni ja developer valikosta allow mock locations. Tabletin sisäänrakennettu GPS piti disabloida.

Sama vaiva täällä, eli kokeilemaan ei pääse online-tilassa. Puhelin on Samsung Galaxy Xcover.

Kiitos raportista ja pahoittelut ongelmista. Saitko jonkin virheilmoituksen tuossa tilanteessa? Huomaathan, että jos kyseisestä laitteesta on joskus aiemmin käytetty kokeilujakso loppuun, ja sitten asennettu sovellus uudelleen, ei kokeilujakso enää toimi. Tarpeen vaatiessa (vaikkapa jos kokeilujakson on käyttänyt laitteen entinen omistaja) voimme aktivoida kokeilujakson uudelleen. Tällöin ota yhteyttä asiakaspalveluun.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2012, 19:05:25 kirjoittanut Jukka »
Kirjattu

tvhula1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Karttaselain 1.0 Androidille julkaistu
« Vastaus #43 : Kesäkuu 10, 2012, 11:54:42 »



Kiitos raportista ja pahoittelut ongelmista. Saitko jonkin virheilmoituksen tuossa tilanteessa? Huomaathan, että jos kyseisestä laitteesta on joskus aiemmin käytetty kokeilujakso loppuun, ja sitten asennettu sovellus uudelleen, ei kokeilujakso enää toimi. Tarpeen vaatiessa (vaikkapa jos kokeilujakson on käyttänyt laitteen entinen omistaja) voimme aktivoida kokeilujakson uudelleen. Tällöin ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Hei Jukka.

Itsellä ei ainakaan tullut mitään virheilmoitusta eikä laitteella ole käytetty aikaisempaa kokeiluversiota...

Karttaruudut vain pysyivät harmaina. Muistaakseni ei myöskään näyttänyt sijaintia vaikka tabletin "task barisssa" luki että "location set by gps". Eli softa ainakin yritti saada sijaintitietoa gps:ltä. Käsitteekseni karttaa pitäisi pystyä selailemaan vaikka sijaintitietoa ei olisikaan...
Kirjattu