Karttaselaimen foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Paikkari paikantimena  (Luettu 14943 kertaa)

Olggi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
    • Sähköposti
Paikkari paikantimena
« : Elokuu 04, 2012, 12:33:57 »

Morjens,
Karttaselaimen ilmaisversioon tykästyneena ja ainoana iphoneen sopivana ohjelmistona päätin hommata paikantimen koiralle. En kuitenkaan halunnut hommata toista puhelinta, pantaa ja puhelin liittymää, joten päädyin hankkimaan paikkari.com sivuston paikantimen, joka toimii maastokartat.fi sivustolla :-\. Ohjelman sivut eivät jää välimuistiin eikä näytä tilarajoja ja jää käytettävyydessään alkeelliselle tasolle.

Kysymys kuuluu, voinko lisätä Paikkarin karttaselaimen paikantimeksi. Paikkarin tuen mukaan ei voi, miksihän näin?

Kertaalleenhan jo sitä yritin, mutta karttaselain ei sitä löytänyt. Johtuiko se paketin mukana tulleesta puhelinliittymästä vai itse paikantimesta?

Posiitivisesti ajatellen, on minulla nyt 200€ euron kaulapanta koiralle :'(.
Kirjattu

Jukka - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 683
  • Toimitusjohtaja ja yksi sovelluksen kehittäjistä
    • Profiili
    • Karttaselain
Vs: Paikkari paikantimena
« Vastaus #1 : Elokuu 04, 2012, 12:46:04 »

Morjens,
Karttaselaimen ilmaisversioon tykästyneena ja ainoana iphoneen sopivana ohjelmistona päätin hommata paikantimen koiralle. En kuitenkaan halunnut hommata toista puhelinta, pantaa ja puhelin liittymää, joten päädyin hankkimaan paikkari.com sivuston paikantimen, joka toimii maastokartat.fi sivustolla :-\. Ohjelman sivut eivät jää välimuistiin eikä näytä tilarajoja ja jää käytettävyydessään alkeelliselle tasolle.

Kysymys kuuluu, voinko lisätä Paikkarin karttaselaimen paikantimeksi. Paikkarin tuen mukaan ei voi, miksihän näin?

Kertaalleenhan jo sitä yritin, mutta karttaselain ei sitä löytänyt. Johtuiko se paketin mukana tulleesta puhelinliittymästä vai itse paikantimesta?

Posiitivisesti ajatellen, on minulla nyt 200€ euron kaulapanta koiralle :'(.

Hei, meillä ei ole ainakaan tällä hetkellä tietoa, että kyseistä laitetta voisi käyttää Karttaselaimen kanssa. Karttaselain tukee useita paikantimia, joiden viestiliikenne noudattaa yleisimpiä GPS-laitteiden viestintämuotoja.

Näistä tuetuista paikantimista on kerrottu mm. paikanninsivullamme.
Kirjattu

Olggi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Paikkari paikantimena
« Vastaus #2 : Elokuu 04, 2012, 17:58:59 »

Niin, gps paikanninhan tämä mt90 kait on ,(http://www.meitrack.net/mt90). Mutta onko tässä teknisesti jotakin puutteita, itse kun tiedän näistä yhtä paljon, kuin paavi panemisesta...
Kirjattu

Jukka - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 683
  • Toimitusjohtaja ja yksi sovelluksen kehittäjistä
    • Profiili
    • Karttaselain
Vs: Paikkari paikantimena
« Vastaus #3 : Elokuu 04, 2012, 19:12:08 »

Niin, gps paikanninhan tämä mt90 kait on ,(http://www.meitrack.net/mt90). Mutta onko tässä teknisesti jotakin puutteita, itse kun tiedän näistä yhtä paljon, kuin paavi panemisesta...

Tuo MT90 on kyllä tuon mainitsemasi sivuston mukaan konfiguroitavissa lähettämään sijaintia GPRS-yhteydellä mihin tahansa palvelimeen (se ei ole mitenkään sidottu johonkin tiettyyn palvelimeen), joten ainakin sen suhteen näyttäisi siltä, että sen käyttäminen myös Karttaselaimen kanssa voisi onnistua (edellyttäen, että sinulla oleva laite vastaa tuota tuolla sivulla kuvattua). En voi tosin vielä luvata varmaksi, kun en tiedä tarkkaan laitteen käyttämää viestimuotoa. Huomioithan, että me emme luonnollisestikaan vastaa laitteen uudelleenkonfiguroinnista mahdollisesti syntyvistä takuu- tai muista ongelmista laitteen alkuperäisen myyjän kanssa.

Voit laittaa meille viestiä asiakaspalveluun, jos haluat että selvitämme konfigurointia kanssasi.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 04, 2012, 19:17:50 kirjoittanut Jukka »
Kirjattu

Olggi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Paikkari paikantimena
« Vastaus #4 : Elokuu 26, 2012, 18:07:24 »

Moro taas,
Nyttemmin olen jo päässyt paikantimen sisälle ladattuani valmistajan sivuilta meitrack manager- ohjelman. Olen yrittänyt konfiguroida sitä Iphonen karttaselain ohjeen mukaisilla ip- osoitteella ja muilla arvoilla, ei vaan paikanna. Mitkä asetukset ovat olennaisia. Mt90:ssä on dna liittymä, jolla voi kyllä soittaa ja vastaanottaa puheluita ennalta määrätyistä numeroista, paikannin on lisätty ja liittymä toimii kyllä puhelimen kanssa paikantimena. 
Kirjattu

Jukka - Karttaselain

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 683
  • Toimitusjohtaja ja yksi sovelluksen kehittäjistä
    • Profiili
    • Karttaselain
Vs: Paikkari paikantimena
« Vastaus #5 : Elokuu 26, 2012, 18:47:52 »

Moro taas,
Nyttemmin olen jo päässyt paikantimen sisälle ladattuani valmistajan sivuilta meitrack manager- ohjelman. Olen yrittänyt konfiguroida sitä Iphonen karttaselain ohjeen mukaisilla ip- osoitteella ja muilla arvoilla, ei vaan paikanna. Mitkä asetukset ovat olennaisia. Mt90:ssä on dna liittymä, jolla voi kyllä soittaa ja vastaanottaa puheluita ennalta määrätyistä numeroista, paikannin on lisätty ja liittymä toimii kyllä puhelimen kanssa paikantimena.

Hei, kiitos lisätiedoista! Laitoin sinulle nyt lisätietoa vastauksena aiempaan asiakapalveluviestiisi.
Kirjattu

Mikkok

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Paikkari paikantimena
« Vastaus #6 : Syyskuu 30, 2013, 15:49:42 »

Hei!

Onko tämä Meitrack MT90 saatu toimimaan Karttaselaimessa? Tuo olisi aika edullinen ebayssä...
Kirjattu

Risto - Karttaselain

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Paikkari paikantimena
« Vastaus #7 : Lokakuu 01, 2013, 21:46:17 »

Emme itse omista MT90-paikanninta, mutta toisaalla foorumilla oli saatu lupaavia tuloksia MT90:n kanssa: http://www.karttaselain.fi/forum/index.php?topic=837.msg2794#msg2794


Sen verran on selvinnyt lisäksi, että ilmeiseti joissain MT90-laitteissa on hieman erilainen sijaintisanoman muoto, joka taas ei ole yhteensopiva palvelimemme kanssa. Kaikki samalla merkillä/nimellä myytävät laitteet eivät ilmeisesti ole identtisiä.

Risto
Kirjattu