Karttaselaimen foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kehitysehdotus  (Luettu 8478 kertaa)

Andy

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Kehitysehdotus
« : Lokakuu 23, 2013, 15:18:00 »

Kehitysehdotus omiin paikkamerkkeihin ja etäisyyden mittaamiseen:

Tällä hetkellähän on mahdollista luoda paikkamerkki painamalla näyttöä. Pistettä vaan ei välttämättä aina saa haluttuun paikkaan tarkasti. Onko mahdollista kehittää toimintoa esim. luomalla nuoli jota liikuttamalla saa pisteen luotua juuri haluttuun paikkaan. Lisäksi valmiin paikkamerkin liikuttelu muokkaa-valikon kautta olisi toimiva.

Toisena kehitysehdotuksena olisi oma etäisyyden mittaustyökalu jossa merkitään a) kaksi paikkaa em. tavalla ja sitten mitataan etäisyys b) mitataan omasta fyysisestä sijainnista luotuun paikkapisteeseen.
Kirjattu

viljo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Kehitysehdotus
« Vastaus #1 : Lokakuu 23, 2013, 16:57:50 »

samaa ongelmaa olen harmitellut.. sormenpäällä klikkaamalla ei paikkamerkkiä tahdo saada juuri haluamaansa paikkaan.
Kirjattu

Risto - Karttaselain

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Kehitysehdotus
« Vastaus #2 : Lokakuu 23, 2013, 20:27:16 »

Tämä on hyvä idea. Itse asiassa tässä olisi varmaan paras, jos paikkamerkin voisi luoda Kartan keskipisteen osoittimen kohdalle? Android, iOS ja Qt-versioissa on vihreä kuvake keskellä karttaa..Mikä sovellusversio teillä mahtaa olla käytössä?
Kirjattu

hapis

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Kehitysehdotus
« Vastaus #3 : Lokakuu 23, 2013, 21:16:56 »

Hyvään ideaan jatkoa. Olen kaivannut (kalastus käytössä) helppoa tapaa merkata paikka. Tällä hetkellä paikkamerkki on turhan monimutkainen, toisaalta kyllä monipuolinen ja hyvä niin. Voisiko tuohon tehdä rinnalle toisen painikkeen, josta painamalla tulisi yhdellä painalluksella tallennettua merkki? Uistelukäytössä ku ei aina ole aikaa naputella konetta useaan kertaan, välillä voi tulla tiukkakin tilanne ja tuntuu ettei aikaa ole sekuntiakaan hukattavaksi mihinkään muuhun kuin itse tapahtumaan, oli se sitten kala- tai pohjatapahtuma tms. Plottereissa ja karttaohejmissa joita olen muissa veneissä käyttänyt, tulee yhden painalluksen takaa näytölle tallennettuna järjestyksessä merkkejä, esim. POI1, POI2, POI3, jne. Olisiko tällainen mahdollista, tai vastaava?
Kirjattu

Andy

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Kehitysehdotus
« Vastaus #4 : Lokakuu 24, 2013, 07:16:18 »

Android on minulla alustana.Sovellusversiona 2.2.1
Itse olisin ehkä enemmän sen lliikuteltavan kursorinuolen kannalla. Sille voisi olla oma painike esim. työkalut-toiminnon alla. Tänne työkalut-toiminnon yhteyteen voisi ajatella sitä etäisyydenmittaus työkaluakin!?

Molemmat tavat merkitä paikkamerkki a) oman fyysisen sijainnin mukaan b) etukäteen em. kursorinuolta käyttäen ovat mielestäni tarpeellisia toimintoja, mikäli joskus mahdollisesti kehitätte näitä toimintoja.

Paikkamerkin luontiin tosiaan voisi hakea helpoitusta omalla pikanäppäimellä kuten "hapis" ehdotti.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2013, 15:03:53 kirjoittanut Andy »
Kirjattu

jniemi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Kehitysehdotus
« Vastaus #5 : Lokakuu 25, 2013, 08:32:01 »

Komppaan edellisiä kehitysehdotuksia varauksetta ja heitän vielä muutaman lisää ;D
Merikorttinäytöllä olisi hyvä, jos paikannuksessa olisi kulkunuoli  eteenpäin( koko näytölle), samalla tavalla kuin oikeissa plotteriohjelmissa. Olen myös nähnyt saman totetuksen maastokartallekin, helpottaa suuntiman ottamista pitemmillä etapeilla.
Kirjattu

jpgrohn

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Kehitysehdotus
« Vastaus #6 : Lokakuu 26, 2013, 10:36:32 »

Itselleni tuli vastaan tilanne, jossa oli tiedossa tarkka paikka koordinaatteineen. Tökkäsi merkin "noin" ja koetin muokata sen jälkeen koordinaatit 3 desimaalin tarkkuudella. Ei onnistunut. Piti vaihtaa sovellusta.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Kirjattu